Options
Διερεύνηση της Μουσικής Διδασκαλίας και των δεξιοτήτων αυτορρύθμισης ενός παιδιού στο φάσμα του αυτισμού : μια πιλοτική έρευνα δράσης
Author(s)
Νταλλαρή, Αικατερίνη
Advisor(s)
Νεοκλέους, Ράνια
Abstract
Η μουσική για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού έχει μέχρι τώρα μελετηθεί κυρίως σε σχέση με τον θεραπευτικό τομέα (Kern & Aldridge, 2006; LaGasse, 2014). Ενώ οι δεξιότητες αυτορρύθμισης θεωρούνται σημαντικές για την ακαδημαϊκή και κοινωνική εξέλιξη ενός ατόμου (Geldhof, Fenn & Finders, 2007), ελάχιστες είναι οι μελέτες που εξετάζουν την αυτορρύθμιση των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού σε σχέση με τη μουσική διδασκαλία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των στρατηγικών ατομικής μουσικής διδασκαλίας ενός παιδιού δέκα ετών στο φάσμα του αυτισμού, ώστε να καταγραφούν τα είδη των μουσικών δραστηριοτήτων που πιθανόν να βελτιώνουν τις μουσικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες αυτορρύθμισης τους. Ακολουθώντας τον κύκλο αναστοχασμού μιας έρευνας δράσης, στόχος ήταν να περιγραφούν αρχικά οι μουσικές δεξιότητες και οι δεξιότητές αυτορρύθμισης, που διέθετε ο μαθητής και στη συνέχεια μέσα από μια ακολουθία έξι ατομικών μαθημάτων μουσικής, να μελετηθούν οι στρατηγικές διδασκαλίας, με τους οποίους το παιδί πιθανό να μπορεί να ενισχύσει τις μουσικές του δεξιότητες και τις δεξιότητες αυτορρύθμισης του. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας επιβεβαιώνουν τις πολλές δυνατότητες της μουσικής διδασκαλίας για την εξέλιξη βασικών δεξιοτήτων αυτορρύθμισης, όπως τη διατήρηση της προσοχής και την εύρεση κινήτρων για μάθηση. Ταυτόχρονα, αναδύεται ότι μέσω συστηματικής μουσικής διδασκαλίας βασισμένης στις αρχές της διαφοροποίησης και της εξατομίκευσης, το συγκεκριμένο παιδί με αυτισμό ανέπτυξε μια σειρά μουσικών δεξιοτήτων εκτέλεσης, ακρόασης και αυτοσχεδιασμού.
Date Issued
2023-09-11
Open Access
Yes
Department
Publisher
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
File(s)
Loading...
Name
Διπλωματική Εργασία.pdf Αικατερίνη Νταλλαρή.pdf
Type
main article
Size
1.84 MB
Format
Checksum