Options
Η σημασία του Digital Marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα
Author(s)
Τεφάνη, Αντιγόνη
Advisor(s)
Papageorgiou, Georgios
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της σημασίας τους Digital Marketing για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρθηκαν οι ορισμοί του μάρκετινγκ, του παραδοσιακού μάρκετινγκ και του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του παραδοσιακού και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Στο δεύτερο κεφάλαιο αυτής της εργασίας αναλύθηκαν οι οκτώ τύποι ψηφιακού μάρκετινγκ και συγκεκριμένα το Search Engine Optimization, το Pay-Per-Click, το social media marketing, το content marketing, το influencer marketing, το email marketing, το mobile marketing και το affiliate marketing. Παρουσιάστηκαν επίσης ο τρόπος λειτουργίας και τα οφέλη της κάθε μεθόδου. Επιπροσθέτως, δόθηκε ο ορισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την Ελλάδα, ο αριθμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολούν καθώς και η συνεισφορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην προστιθέμενη αξία στην οικονομία.
Προκειμένου να διεξαχθεί η έρευνα για την σημασία του Digital Marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Eλλάδα πραγματοποιήθηκε η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου μέσω του Google Forms. Η αποστολή του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είτε απευθείας με αποστολή του συνδέσμου του ερωτηματολογίου στα μέσα κοινωνική δικτύωσης της εκάστοτε μικρομεσαίας επιχείρησης. Ακολουθεί η συλλογή των δεδομένων και η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων με την βοήθεια του excel και του SPSS και συγκεκριμένα χάρη στη δυνατότητα του SPSS να πραγματοποιεί το Analyze,descriptive statistic και έπειτα frequencies.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάστηκαν τα αποτέλεσμα της έρευνας με τη χρήση των πινάκων από το SPSS και των γραφημάτων από το excel. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι το Social Media Marketing είναι η πιο διαδεδομένη μορφή digital Marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και ότι το Pay-Per-click είναι μια μέθοδος που αξίζει να μελετηθεί και έχει μεγάλη προοπτική καθώς δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Διαπιστώθηκες επίσης ότι το digital marketing είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα καθώς οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων, στην αύξηση των κερδών, στην αύξηση της αναγνωσιμότητας της επωνυμίας και στην προσέλκυση νέων πελατών. Αποτελεί στοχευμένη μορφή διαφήμισης με μετρήσιμα αποτελέσματα που συντελεί στην βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες, την κατανόηση των αναγκών τους και στην ενίσχυση της πίστης των πελατών στην επωνυμία.
Προκειμένου να διεξαχθεί η έρευνα για την σημασία του Digital Marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Eλλάδα πραγματοποιήθηκε η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου μέσω του Google Forms. Η αποστολή του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είτε απευθείας με αποστολή του συνδέσμου του ερωτηματολογίου στα μέσα κοινωνική δικτύωσης της εκάστοτε μικρομεσαίας επιχείρησης. Ακολουθεί η συλλογή των δεδομένων και η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων με την βοήθεια του excel και του SPSS και συγκεκριμένα χάρη στη δυνατότητα του SPSS να πραγματοποιεί το Analyze,descriptive statistic και έπειτα frequencies.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάστηκαν τα αποτέλεσμα της έρευνας με τη χρήση των πινάκων από το SPSS και των γραφημάτων από το excel. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι το Social Media Marketing είναι η πιο διαδεδομένη μορφή digital Marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και ότι το Pay-Per-click είναι μια μέθοδος που αξίζει να μελετηθεί και έχει μεγάλη προοπτική καθώς δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Διαπιστώθηκες επίσης ότι το digital marketing είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα καθώς οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων, στην αύξηση των κερδών, στην αύξηση της αναγνωσιμότητας της επωνυμίας και στην προσέλκυση νέων πελατών. Αποτελεί στοχευμένη μορφή διαφήμισης με μετρήσιμα αποτελέσματα που συντελεί στην βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες, την κατανόηση των αναγκών τους και στην ενίσχυση της πίστης των πελατών στην επωνυμία.
Date Issued
2025-03-12
Open Access
Yes
Department
b
Publisher
Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων
File(s)
No Thumbnail Available
Name
Τεφάνη Αντιγόνη Διπλωματική εργασία τελικό.pdf
Type
main article
Size
7.38 MB
Format
Checksum