Options
Η σχέση του σχολικού εκφοβισμού με τις συναισθηματικές δυσκολίες και την αυτοεκτίμηση των εφήβων.
Author(s)
Πεχλεβάνη, Παρακευή- Ραφαηλία
Advisor(s)
Σιακού, Μόνικα
Abstract
Τις τελευταίες δεκαετίες το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού έχει προσελκύσει διεθνώς το ερευνητικό ενδιαφέρον. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση του σχολικού εκφοβισμού εφήβων ηλικίας 15 έως 17 ετών σε συνάρτηση με τις συναισθηματικές δυσκολίες και την αυτοεκτίμηση αυτών. Η μελέτη απευθύνθηκε σε δείγμα 138 μαθητών και μαθητριών λυκείου και για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια Εκφοβισμού και Θυματοποίησης του Olweus (OBVQ) OBVQ), Διάθεσης και Συναισθημάτων (MFQ) και Αυτοεκτίμησης (RSES). Όσον αφορά τα αποτελέσματα, τα αγόρια βρέθηκαν να
συμμετέχουν συχνότερα σε πράξεις εκφοβισμού, συγκριτικά με τα κορίτσια, ενώ τα ευρήματα σχετικά με τη θυματοποίηση δεν ήταν στατιστικά σημαντικά. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως τα παιδιά με αλλοδαπή καταγωγή εμπλέκονταν συχνότερα στην άσκηση
εκφοβισμού σε σύγκριση με τους ελληνικής καταγωγής συμμετέχοντες. Υψηλότερες ήταν και οι τιμές θυματοποίησης τους, αν και το αποτέλεσμα ήταν στατιστικά μη σημαντικό.
Επιπροσθέτως, εντοπίστηκε θετική συσχέτιση μεταξύ της θυματοποίησης και των συναισθηματικών δυσκολιών και αρνητική συσχέτιση μέτριας ισχύος ανάμεσα στην θυματοποίηση και τα επίπεδα αυτοεκτίμησης. Τα αποτελέσματα όσον αφορά την σχέση του Εκφοβισμού με τι ς παραπάνω μεταβλητές δεν ήταν στατιστικά σημαντικά. Συμπερασματικά, λοιπόν, ο σχολικός εκφοβισμός επιδρά καταλυτικά στην ψυχική υγεία και την συναισθηματική ευεξία των εφήβων.
συμμετέχουν συχνότερα σε πράξεις εκφοβισμού, συγκριτικά με τα κορίτσια, ενώ τα ευρήματα σχετικά με τη θυματοποίηση δεν ήταν στατιστικά σημαντικά. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως τα παιδιά με αλλοδαπή καταγωγή εμπλέκονταν συχνότερα στην άσκηση
εκφοβισμού σε σύγκριση με τους ελληνικής καταγωγής συμμετέχοντες. Υψηλότερες ήταν και οι τιμές θυματοποίησης τους, αν και το αποτέλεσμα ήταν στατιστικά μη σημαντικό.
Επιπροσθέτως, εντοπίστηκε θετική συσχέτιση μεταξύ της θυματοποίησης και των συναισθηματικών δυσκολιών και αρνητική συσχέτιση μέτριας ισχύος ανάμεσα στην θυματοποίηση και τα επίπεδα αυτοεκτίμησης. Τα αποτελέσματα όσον αφορά την σχέση του Εκφοβισμού με τι ς παραπάνω μεταβλητές δεν ήταν στατιστικά σημαντικά. Συμπερασματικά, λοιπόν, ο σχολικός εκφοβισμός επιδρά καταλυτικά στην ψυχική υγεία και την συναισθηματική ευεξία των εφήβων.
Date Issued
2023-01
Publisher
Σχολή :Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Msc Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου
File(s)
Loading...
Name
Πεχλεβάνη - Διπλωματική Εργασία.pdf
Description
Μεταπτυχιακή Διατριβή
Size
2.21 MB
Format
Checksum