Options
Ενσωμάτωση Επιλεγμένων Ψηφιακών Μέσων στη Διδασκαλία της Μουσικής, σε Τάξη Πρωτοβάθμιας στην Ελλάδα : Μελέτη Περίπτωσης
Author(s)
Ντουσιοπούλου, Νίκη
Advisor(s)
Παπαζαχαρίου - Χριστοφόρου , Μαρία
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στη διερεύνηση και καταγραφή των εμπειριών μιας ομάδας μαθητών/τριών Ε’ τάξης, Δημοτικού Σχολείου της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι βίωσαν την ενσωμάτωση επιλεγμένων ψηφιακών μέσων στο μάθημα της Μουσικής. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις διαδικασίες και τους τρόπους εργασίας που ακολούθησαν οι μαθητές κατά την ενασχόληση τους με τα ψηφιακά μέσα. Επίσης να εξετάσει τις αντιλήψεις των συμμετεχόντων μαθητών ως προς τις δεξιότητες που αναπτύσσουν, τις γνώσεις που αποκομίζουν, καθώς και αναφορικά με την προστιθέμενη αξία που προσδίδουν οι ίδιοι στη χρήση ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία. Η παρούσα έρευνα περιελάμβανε την εφαρμογή 8 πρωτότυπων / καινοτόμων διδακτικών παρεμβάσεων με την ενσωμάτωση επιλεγμένων ψηφιακών μέσων μουσικής και πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο του σχολικού έτους 2021-2022. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 16 μαθητές και μαθήτριες και τα μεθοδολογικά εργαλεία συλλογής δεδομένων, τα οποία αξιοποιήθηκαν στην έρευνα ήταν: παρατήρηση και καταγραφή σημειώσεων πεδίου, δύο ομαδικές ημιδομημένες συνεντεύξεις, άτυπες συζητήσεις που έλαβαν χώρα με τους μαθητές και συμπλήρωση ημερολογίων αναστοχασμού από τους μαθητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως αναδύθηκαν από τη θεματική ανάλυση των δεδομένων, κατέδειξαν ότι τα παιδιά εργάστηκαν αυτόνομα, ομαδικά, συνεργάστηκαν, ανέπτυξαν επικοινωνία και αλληλοβοήθεια και οδηγήθηκαν σε δρόμους ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Ακόμη, αναδύθηκε η αξία που προσδίδουν οι μαθητές στην αξιοποίηση της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς μπορεί να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους, δημιουργώντας ένα περισσότερο δημοκρατικό περιβάλλον μουσικής μάθησης. Παράλληλα, η ενσωμάτωση ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία διαφάνηκε ότι ενθάρρυνε τη διερευνητική μάθηση και τον πειραματισμό με τη μουσική, υποστήριξε την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, προσέφερε απόλαυση και ικανοποίηση στους μαθητές, εμπλουτίζοντας γενικότερα το μάθημα της Μουσικής. Τέλος, τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν την απόκτηση μουσικών γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιότητας σύνθεσης / δημιουργίας, την απόκτηση δεξιοτήτων χειρισμού Η/Υ και λογισμικών μουσικής, καθώς και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, καθιστώντας τη σχολική ζωή περισσότερο συναφή με τη σημερινή, σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας και των γενικότερων ψηφιακών εξελίξεων.
Date Issued
2023-03
Department
Publisher
Σχολή: Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Τμήμα: Τεχνών : «Ενσωμάτωση Επιλεγμένων Ψηφιακών Μέσων στη Διδασκαλία της Μουσικής, σε Τάξη Πρωτοβάθμιας στην Ελλάδα: Μελέτη Περίπτωσης»
File(s)
Loading...
Name
Νίκη Ντουσιοπούλου.pdf
Description
Μεταπτυχιακή Διατριβή
Size
2.87 MB
Format
Checksum