Options
Μπουζούκι και αυτοσχεδιασμός σε ατομικά μαθήματα : μελέτη δύο περιπτώσεων μαθητών Α΄ τάξης Λυκείου
Author(s)
Βλαχογιάννης, Ιωάννης
Advisor(s)
Παπαζαχαρίου - Χριστοφόρου, Μαρία
Abstract
Η παρούσα διπλωματική διερευνά τις απόψεις, αντιλήψεις και σκέψεις δυο περιπτώσεων μαθητών μπουζουκιού οι οποίοι βίωσαν στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ενσωμάτωση πρακτικών αυτοσχεδιασμού στο ατομικό μάθημα μπουζουκιού. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο μαθητές Α΄ Λυκείου Μουσικού Σχολείου στην Ελλάδα. Η διερεύνηση της εμπειρίας και σημασίας της ένταξης του αυτοσχεδιασμού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο μάθημα μπουζουκιού, αντλήθηκε από ποιοτικά δεδομένα. Η συλλογή ποιοτικών δεδομένων έγινε μέσω συμμετοχικής παρατήρησης, σημειώσεις πεδίου του ερευνητή, ηχογραφήσεις, συνεντεύξεις και ημερολόγια αναστοχασμού. Η συλλογή δεδομένων ολοκληρώθηκε με το πέρας δέκα εβδομάδων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ένταξη του αυτοσχεδιασμού στο ατομικό μάθημα μπουζουκιού αποτέλεσε μια θετική εμπειρία για τους μαθητές οι οποίοι έκφρασαν την αξία της στην βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διαφάνηκε ότι για τις δυο περιπτώσεις μαθητών οι δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού αναδείχθηκαν πολύ βοηθητικές για την ανάπτυξη των μουσικών τους δεξιοτήτων, της δημιουργικότητάς τους και
της αυτονομίας τους. Συμπερασματικά, η παρούσα διδακτική παρέμβαση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τα κλειστά και παραδοσιακά προγράμματα σπουδών, φάνηκε πώς μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας μπουζουκιού.
της αυτονομίας τους. Συμπερασματικά, η παρούσα διδακτική παρέμβαση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τα κλειστά και παραδοσιακά προγράμματα σπουδών, φάνηκε πώς μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας μπουζουκιού.
Date Issued
2021-04-15
Department
Publisher
Σχολή Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής : Τμήμα Μεταπτυχιακού Μουσική Παιδαγωγική