Options
Σύγκριση των μουσικών προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελλάδας και Βαυαρίας
Author(s)
Τζούνα, Ελένη
Advisor(s)
Κοκκίδου, Μαίη
Abstract
Σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα, το πρόγραμμα σπουδών προσδιορίζει τους σκοπούς και τους στόχους των εκπαιδευτικών διαδικασιών, το περιεχόμενο των γνωστικών αντικειμένων προτείνοντας συγκεκριμένες μεθοδολογίες και μορφές αξιολόγησης των μαθητών. Σε μια κοινωνία που μεταβάλλεται συνεχώς και τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς, η αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να μπορούν να συμβαδίζουν με τις εκάστοτε εξελίξεις και να προσφέρουν τα κατάλληλα εφόδια στους μαθητές. Στον επαναπροσδιορισμό των εκπαιδευτικών πρακτικών, και κατ’ επέκταση στην αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά η σύγκρισή τους, η οποία θα
αποκαλύψει τις αρετές και τις αδυναμίες τους σύμφωνα με τις κοινωνικές-πολιτισμικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν κάθε περίοδο.
Η παρούσα έρευνα μελετά συγκριτικά τα προγράμματα σπουδών μουσικής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και στη Βαυαρία. Πρόκειται για δύο προγράμματα σπουδών μουσικής που σχεδιάστηκαν σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έφερε ριζικές αλλαγές στον ευρωπαϊκό χώρο. Σκοπός της έρευνας είναι η κριτική αποδόμηση
και η συγκριτική θεώρησή τους, προκειμένου να εξεταστούν οι επιρροές που δέχονται από το κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο, όπως και ο βαθμός που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της μουσικής παιδαγωγικής. Μέσα από τη σύγκριση προέκυψε ότι και τα δύο προγράμματα σπουδών μουσικής είναι σχεδιασμένα, σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις του πεδίου αλλά δε λαμβάνουν υπόψη το οικονομικό-κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο της
περιόδου που συντάχθηκαν. Ταυτόχρονα, η συγκριτική μελέτη αποκάλυψε σημαντικές αδυναμίες του ελληνικού προγράμματος. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται η διεξαγωγή παρόμοιων μελετών, προκειμένου να συμβάλλουν στη βελτίωση και στον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών μουσικής.
αποκαλύψει τις αρετές και τις αδυναμίες τους σύμφωνα με τις κοινωνικές-πολιτισμικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν κάθε περίοδο.
Η παρούσα έρευνα μελετά συγκριτικά τα προγράμματα σπουδών μουσικής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και στη Βαυαρία. Πρόκειται για δύο προγράμματα σπουδών μουσικής που σχεδιάστηκαν σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έφερε ριζικές αλλαγές στον ευρωπαϊκό χώρο. Σκοπός της έρευνας είναι η κριτική αποδόμηση
και η συγκριτική θεώρησή τους, προκειμένου να εξεταστούν οι επιρροές που δέχονται από το κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο, όπως και ο βαθμός που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της μουσικής παιδαγωγικής. Μέσα από τη σύγκριση προέκυψε ότι και τα δύο προγράμματα σπουδών μουσικής είναι σχεδιασμένα, σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις του πεδίου αλλά δε λαμβάνουν υπόψη το οικονομικό-κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο της
περιόδου που συντάχθηκαν. Ταυτόχρονα, η συγκριτική μελέτη αποκάλυψε σημαντικές αδυναμίες του ελληνικού προγράμματος. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται η διεξαγωγή παρόμοιων μελετών, προκειμένου να συμβάλλουν στη βελτίωση και στον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών μουσικής.
Date Issued
2020-12-07
Department
Publisher
Σχολή Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής : Τμήμα Μεταπτυχιακού Μουσική Παιδαγωγική