Options
Συγκριτική Θεώρηση των προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας και της Αυτόνομης Περιφέρειας της Ανδαλουσίας
Author(s)
Μπουρλέτσικα, Νεφέλη
Advisor(s)
Κοκκίδου, Μαίη
Abstract
Η εκπαίδευση αποτελεί κοινωνικό αγαθό στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη του ανθρώπου. Τα Προγράμματα Σπουδών είναι εκφραστές της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας της κάθε χώρας καταδεικνύοντας την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης. Οι ραγδαίες αλλαγές που έχουν επιτελεστεί τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν επηρεάσει αναπόφευκτα και την εκπαίδευση καθιστώντας απαραίτητη την επικαιροποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών ώστε να συμβαδίζουν με τις νέες συνθήκες. Η διαδικασία αυτή μπορεί να ευνοηθεί μέσα από τη σύγκριση η οποία δεν περιορίζεται μόνο στην ανάδειξη ομοιοτήτων και διαφορών αλλά αναζητά την ουσία της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η κριτική αποδόμηση και συγκριτική θεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών μουσικής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας και της Αυτόνομης Περιφέρειας της Ανδαλουσίας (Ισπανία), ως προς τις μουσικοπαιδαγωγικές τους αρχές και το πλαίσιο σχεδιασμού τους. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τα δύο Προγράμματα Σπουδών ενώ η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η κριτική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της μελέτης κατέδειξαν μια σύγκλιση των δύο προγραμμάτων ως προς τη βαρύτητα που δίνουν στον άξονα «με τη μουσική» και στη συνέχεια στους άξονες «μέσω» και «για» τη μουσική. Παράλληλα, αποκαλύφθηκε μια διαφοροποίηση στην
έμφαση ως προς την ανάπτυξης των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η οικονομική κρίση δεν επηρέασε τα προγράμματα και δεν εντοπίστηκε διαφοροποίηση ως προς την ώσμωση των νέων δεδομένων αναφορικά με το ιστορικό, κοινωνικό-πολιτικό και πολιτισμικό συμφραζόμενο.
έμφαση ως προς την ανάπτυξης των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η οικονομική κρίση δεν επηρέασε τα προγράμματα και δεν εντοπίστηκε διαφοροποίηση ως προς την ώσμωση των νέων δεδομένων αναφορικά με το ιστορικό, κοινωνικό-πολιτικό και πολιτισμικό συμφραζόμενο.
Date Issued
2021-01-09
Department
Publisher
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Μουσική Παιδαγωγική