Options
Ο Διαμεσολαβητικός ρόλος της ψυχολογικής ευελιξίας των γονέων στη σχέση μεταξύ εξάρτησης στο διαδίκτυο των γονέων και των παιδιών τους
Author(s)
Μητράκη, Μαρία- Ελένη
Advisor(s)
Χριστοδούλου, Άντρια
Abstract
Μέσω της Ψυχολογικής Ευελιξίας (ΨΕ) το άτομο ανταπεξέρχεται σε συναισθηματικές δυσκολίες. Η ΨΕ επηρεάζει την εμφάνιση εθισμού. Ο εθισμός στο διαδίκτυο, ένα φαινόμενο με αυξητική τάση, σχετίζεται με την απουσία ΨΕ. Η μελέτη διερευνά κατά πόσο η ΨΕ των γονέων διαμεσολαβεί στη σχέση εξάρτησης στο διαδίκτυο των γονέων και των παιδιών τους. Το δείγμα αποτελείται από 230 γονείς παιδιών ηλικίας 5 – 18 ετών. Ως επί το πλείστον ήταν έγγαμες, εργαζόμενες μητέρες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση του εθισμού στο διαδίκτυο των γονέων με τον εθισμό των παιδιών, ενώ η ΨΕ δεν φάνηκε να σχετίζεται με τον εθισμό των παιδιών. Ακόμη, βρέθηκε θετική σχέση μεταξύ της διάστασης Αποδοχής και αρνητική σχέση με τις διαστάσεις Εαυτός ως Πλαίσιο, Αξίες και Δεσμευμένη Δράση και εθισμό γονέων. Ο εθισμός των παιδιών σχετίζεται αρνητικά με τις διαστάσεις Αξίες και Δεσμευμένη Δράση. Το μοντέλο πολλαπλής παλινδρόμησης έδειξε ότι εθισμός των γονέων προβλέπει τον εθισμό των παιδιών στο διαδίκτυο, με ή χωρίς τον παράγοντα ΨΕ, η οποία δεν φάνηκε να προβλέπει των εθισμό των παιδιών. Επιπλέον, η διάσταση Αποδοχής προβλέπει θετικά τον εθισμό των γονέων στο διαδίκτυο, ενώ η διάσταση Αξιών αρνητικά. Στο μοντέλο διαμεσολάβησης δεν φάνηκε η ΨΕ να αποτελεί διαμεσολαβητικό παράγοντα στη σχέση εξάρτησης στο διαδίκτυο των γονέων και των παιδιών. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο εθισμός των γονέων προβλέπει και σχετίζεται με τον εθισμό των παιδιών στο διαδίκτυο. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει τα προληπτικά και θεραπευτικά προγράμματα να απευθύνονται και στον γονέα.
Date Issued
2023-05-03
Publisher
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου
File(s)
Loading...
Name
Μητράκη Μαρία- Ελένη.pdf
Description
Μεταπτυχιακή Διατριβή
Size
1.09 MB
Format
Checksum