Education Sciences (PhD) / Επιστήμες της Αγωγής (PhD)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Education Sciences (PhD) / Επιστήμες της Αγωγής (PhD) by Author "Ζμας, Αριστοτέλης"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΣυγκριτική Ανάλυση του εκπαιδευτή και του εκπαιδευτικού από επαγγελματική σκοπιά(Σχολή Επιστημών Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Επιστήμες της Αγωγής, 2018-07)
;Ζένιος, Ιωάννης Ζ. ;Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή ;Ζμας, ΑριστοτέληςΣιπητάνου, ΑθηνάΗ ερευνητική αυτή εργασία εξετάζει σε βάθος τη σχέση μεταξύ του Εκπαιδευτή και του Εκπαιδευτικού από τη σκοπιά του επαγγέλματος και συμβάλλει στη συμπλήρωση της εικόνας σχετικά με τη θέση του Εκπαιδευτή και του Εκπαιδευτικού στο επαγγελματικό στερέωμα. Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με την εννοιολογική οριοθέτηση του Εκπαιδευτή και του Εκπαιδευτικού, με τον εντοπισμό των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ των δύο και με τη διερεύνηση της δυνατότητας τυπολογικής σύγκλισής τους ως ενός κοινού επαγγέλματος. Ως προς την ερευνητική μεθοδολογία, η εργασία αξιοποιεί τη Δελφική τεχνική, που κατ’ εξοχήν χρησιμοποιείται για προβλέψεις στο πλαίσιο των Επιστημών του Μέλλοντος. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή η συγκεκριμένη τεχνική εφαρμόζεται σε ένα ερευνητικό πεδίο εκτός του κατ’ εξοχήν πεδίου εφαρμογής της. Αξιοποιούνται οι απόψεις μιας ομάδας ειδικών που ανήκουν σε μια ή περισσότερες από τις ακόλουθες κατηγορίες: Διαμορφωτές Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ερευνητές της Εκπαίδευσης και Μάχιμοι Εκπαιδευτές και Εκπαιδευτικοί του Τυπικού και Μη Τυπικού Συστήματος Μάθησης. Μέσω της Δελφικής τεχνικής, σε δυο γύρους, οι απόψεις των ειδικών καταγράφονται και τυγχάνουν επεξεργασίας σε μια προσπάθεια αυτοί να καταλήξουν στη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση πάνω σε ζητήματα που σχετίζονται με τα ερευνητικά ερωτήματα. Η συμβολή της εργασίας έγκειται στην κάλυψη του κενού σε σχέση με τη σύγκριση Εκπαιδευτή και Εκπαιδευτικού από επαγγελματική σκοπιά. Πέρα από τις διαπιστωμένες πολλαπλές ομοιότητες, τόσο ως προς τους ρόλους και τις λειτουργίες τους, όσο και ως προς τα περιβάλλοντα παροχής των υπηρεσιών τους και τους τύπους απασχόλησής τους, αναδεικνύεται η 4 τυπολογική σύγκλιση των δύο, η οποία επιτρέπει την αναφορά σε ένα κοινό εκπαιδευτικό επάγγελμα με μια κοινή ονομασία. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο όρος «Εκπαιδεύων» κρίνεται ότι αποδίδει αποτελεσματικά όλους τους τύπους και τις αποχρώσεις των ανθρώπων που ασχολούνται με τη μετάδοση γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων. Ωστόσο, σε ευθυγράμμιση με τις θεωρίες του γράφοντος για τον κύκλο του κλίματος μάθησης και για τον εναγκαλισμό του εκπαιδεύοντος από τον εμψυχωτή μάθησης, όπως αυτές πήραν την οριστική τους μορφή μέσω της εμπειρικής έρευνας, προτιμάται και προτείνεται η καθιέρωση ως κοινής ονομασίας για τον Εκπαιδευτή και τον Εκπαιδευτικό του όρου «Εμψυχωτής Μάθησης».