Education Sciences: Creativity and Play in Early Childhood Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Δημιουργικότητα και Παιχνίδι στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση (Μ.Α.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Education Sciences: Creativity and Play in Early Childhood Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Δημιουργικότητα και Παιχνίδι στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση (Μ.Α.) by Issue Date
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΗ βιωματική εμπειρία με την τέχνη μέσω της μεθόδου παρατήρησης έργων τέχνης του Perkins: Μια έρευνα σε νηπιαγωγούς για την αξιοποίηση της τέχνης στο νηπιαγωγείο.(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών :, 2022-09-09)
;Κουρλέση, ΕλένηΒίτσου, ΜάγδαΗ παρούσα μελέτη σκοπεύει να μελετήσει και να διερευνήσει τη μετασχηματιστική δύναμη της βιωματικής εμπειρίας με την τέχνη, μέσα από την εφαρμογή της μεθόδου παρατήρησης Perkins, στις απόψεις των νηπιαγωγών για την αξιοποίηση της τέχνης στο Νηπιαγωγείο. Ειδικότερα, μέσα από τη βιβλιογραφική μελέτη και την ερευνητική διαδικασία μελετήθηκε η αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, οι αρχικές απόψεις των νηπιαγωγών και οι αλλαγές που εντοπίζονται στις παραδοχές τους. Επίσης, διερευνήθηκε η ενδυνάμωση της δημιουργικής τους σκέψης μέσα από τη βιωματική τους εμπειρία με τη μέθοδο Perkins. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν μέσα από τη μελέτη περίπτωσης μια ομάδας νηπιαγωγών που υπηρετούν σε δημόσια νηπιαγωγεία του Ν. Αχαΐας. Τα εργαλεία που αξιοποιήθηκαν ήταν η ομαδικά εστιασμένη συνέντευξη (focus group discussion) και η συμμετοχική παρατήρηση της ερευνήτριας μέσα από αναστοχαστικό ημερολόγιο και καταγραφές. Τα ευρήματα έδειξαν πως η βιωματική εμπειρία των νηπιαγωγών μέσα από τη μέθοδο παρατήρησης έργων τέχνης του Perkins, είχε μετασχηματιστική επίδραση στις παραδοχές τους για την τέχνη και την αξιοποίηση της στο νηπιαγωγείο. Επίσης, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι νηπιαγωγοί μετά τη βιωματική τους εμπειρία διεύρυναν την αντίληψή τους για την αξία που έχει η τέχνη στην ενίσχυση της δημιουργικότητάς τόσο των παιδιών όσο και των ίδιων.