Psychology: Clinical (M.Sc.) / Ψυχολογία: Κλινική (M.Sc)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Psychology: Clinical (M.Sc.) / Ψυχολογία: Κλινική (M.Sc) by Subject "σχιζοφρένεια"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΤο Στίγμα στη Σχιζοφρένεια : Μία Σύγκριση Μεταξύ των Μελλοντικών Ψυχολόγων, Κοινωνικών Λειτουργών και Άλλων Επαγγελματιών(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Τμήμα Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Συμπεριφοράς : Μεταπτυχιακό Κλινικής Ψυχολογίας, 2020-12-07)
;Νικολάου, ΈλεναΠέτκαρη, ΕλένηΕίναι πλέον καλά τεκμηριωμένο ότι το δημόσιο στίγμα έχει επιβλαβείς επιδράσεις στη ζωή των ανθρώπων με σοβαρές ψυχικές διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ερευνήσει τα επίπεδα στίγματος των Κύπριων φοιτητών από ορισμένους κλάδους σχετικούς με την ψυχική υγεία όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, έναντι φοιτητών άλλων κλάδων οι οποίοι δεν σχετίζονται με το πεδίο της ψυχικής υγείας, όσον αφορά τη διαταραχή της σχιζοφρένειας. Παράλληλα, εξετάζεται το κατά πόσο η εξοικείωση/επαφή και η εκπαίδευση επηρεάζουν τελικά τις στιγματιστικές στάσεις των εκάστοτε Κύπριων φοιτητών. Χρησιμοποιήθηκε τυχαία δειγματοληψία από διάφορα πανεπιστήμια της ελεύθερης Κύπρου. Οι συμμετέχοντες ήταν συνολικά 152 προπτυχιακοί φοιτητές από διάφορους κλάδους ψυχικής υγείας και μη. Για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο κοινωνικό-δημογραφικών στοιχείων, το σενάριο ψυχικής ασθένειας για αναγνώριση του ατόμου με συμπτώματα σχιζοφρένειας, η κλίμακα ΟΜΙ για την μέτρηση των επιπέδων στίγματος και η κλίμακα ΒΑΕ για την μέτρηση του βαθμού εξοικείωσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει διαφορά (p<0.05) όσον αφορά τον παράγοντα του κοινωνικού περιορισμού, ανάμεσα στους φοιτητές ψυχικής υγείας και μη. Ωστόσο, δεν διαφάνηκαν άλλες στατιστικά σημαντικές διαφορές στη σύγκριση των δύο ομάδων φοιτητών σχετικά με τις στάσεις τους απέναντι στη διαταραχή της σχιζοφρένειας, στα ευρήματα της παρούσας μελέτης. Συμπερασματικά, τονίζεται η ανάγκη ανάπτυξης συχνών, στοχευμένων και εποικοδομητικών προγραμμάτων ενάντια στον στιγματισμό της διαταραχή της σχιζοφρένειας για όλους τους κλάδους σπουδών, για να μειωθεί όσο γίνεται, το στίγμα και η κοινωνική απομόνωση των ατόμων αυτών και να προωθηθεί η στήριξη, η αποκατάσταση και η ενσωμάτωση τους στη κοινότητα.