Music / Μουσική (PHD)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Music / Μουσική (PHD) by Subject "Μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΔιαπολιτισμική Μουσική Εκπαίδευση στην Κύπρο μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών και μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Προβλήματα και Προοπτικές(Σχολή Επιστημών Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Τμήμα: Τεχνών : Διδακτορικό Πρόγραμμα στην Μουσική, 2024-03-27)
;Χατζηευαγγέλου, ΆντρηΗ πολυπολιτισμικότητα που χαρακτηρίζει τα δημόσια σχολεία της Κύπρου θέτει νέες προκλήσεις και δυνατότητες για την εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών. Αυτή η πραγματικότητα καθιστά το έργο του/της εκπαιδευτικού ιδιαίτερα απαιτητικό. Η Διαπολιτισμική Μουσική Εκπαίδευση (ΔΜΕ) βασίζεται στις αρχές της συμπερίληψης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισότητας (Neophytou, Valiandes and Hajisoteriou 2020) και ως παιδαγωγική προσέγγιση εστιάζει, μεταξύ άλλων, στους διάφορους πολιτισμούς και κουλτούρες με στόχο τη δικαιοσύνη, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, επομένως μπορεί να παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό την κατάλληλη γνώση και την παιδαγωγική προσέγγιση ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την πολυπολιτισμικότητα που παρατηρείται στα σχολεία. Ο στόχος της συγκεκριμένης ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών μουσικής και των μαθητών/τριών σχετικά με ζητήματα που αφορούν την εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής μουσικής εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής των μουσικών του κόσμου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου. Για τον σκοπό της έρευνας διεξήχθησαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και με Ανώτερο Λειτουργό του ΥΠΑΝ. Για την ανάλυση και ερμηνεία του ερευνητικού υλικού ακολουθήθηκε η μέθοδος της θεματικής ανάλυσης. Με βάση τις θεματικές που προέκυψαν από τα ερευνητικά ερωτήματα έγινε ανάλυση των δεδομένων της έρευνας με τη χρήση του λογισμικού προγράμματος NVivo 12. Τα ευρήματα κατέδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί στερούνται μιας βαθύτερης κατανόησης και εξειδίκευσης στις μουσικές του κόσμου και τη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση και συχνά οδηγούνται στο να αναπτύξουν αισθήματα απροθυμίας για ουσιαστική εμπλοκή με τη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση. Οι δε μαθητές/τριες αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα της γνωριμίας με τον μουσικό πολιτισμό άλλων χωρών, ωστόσο τα ακούσματα αυτά δε συμπίπτουν με τις μουσικές τους προτιμήσεις. Παράλληλα, το ΥΠΑΝ αναγνωρίζει ότι η διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση πρέπει να είναι μέσα στις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών μουσικής και επισημαίνει πως χρειάζεται συνεχής επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός συνεχώς διαφοροποιούμενου μαθητικού πληθυσμού. Η χρησιμότητα αυτής της έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι συμβάλλει στην παραγωγή νέας γνώσης σχετικά με τη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση στην Κύπρο και προσφέρει τη δυνατότητα εις βάθος κατανόησης αυτής της παιδαγωγικής προσέγγισης σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, συγκρίνοντας τα αποτελέσματά της με αυτά άλλων σχετικών ερευνών.