Hellenic Studies (M.A.) / Ελληνικές Σπουδές (Μ.Α.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Hellenic Studies (M.A.) / Ελληνικές Σπουδές (Μ.Α.) by Subject "Αμφίπολη"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΑρχαιολογία, Ιδεολογία, Πολιτική: Το Παράδειγμα του τύμβου Καστά Αμφίπολης και η αξιοποίησή του στη Μέση Εκπαίδευση(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ελληνικές Σπουδές, 2022-06-23)
;Κλεϊδου, ΘεοπίστηΧριστοδούλου, ΠάνοςΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται την ιδεολογική διαχείριση του ταφικού μνημείου στον τύμβο Καστά στην Αμφίπολη ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής χρήσης ενός αρχαίου ευρήματος στη σύγχρονη εποχή, καθώς και την εκπαιδευτική του αξιοποίηση. Το πρώτο μέρος εστιάζει στην ιδεολογική εκμετάλλευση και προβολή του μνημείου από την κυβέρνηση Σαμαρά, το καλοκαίρι του 2014, προκειμένου να αποσπαστεί η κοινή γνώμη από τα οικονομικά μέτρα, να προβληθεί ένα ένδοξο παρελθόν ως αντίβαρο στις αρνητικές απεικονίσεις των Ελλήνων στην Ευρώπη και να τεκμηριωθεί η ελληνικότητα της Μακεδονικής γης, επιβεβαιώνοντας την εθνική αφήγηση. Γίνεται, ακόμη, συνολική και ολόπλευρη επισκόπηση όλων των προσεγγίσεων και των αντιπαραθέσεων επί του θέματος, όσον αφορά την ταυτότητα του νεκρού, το είδος του μνημείου και τη χρονολόγηση. Στο δεύτερο μέρος προτείνεταιένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που απευθύνεται κυρίως σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, δομημένο σύμφωνα με τους κανόνες του κλάδου της μουσειοπαιδαγωγικής. Πρόκειται για μια καινοτόμα εφαρμογή στην εκπαίδευση, όπου οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται καθιστούν την προσέγγιση του χώρου ευκολότερη και πιο διασκεδαστική, προσφέροντας ταυτόχρονα γνώσεις, ψυχαγωγία και πρωτότυπη εμπειρία. Η εργασία, για τη συγκέντρωση των πληροφοριών του πρώτου μέρους, βασίστηκε αποκλειστικά στη διαδικτυακή αναζήτηση άρθρων που επικροτούσαν και στήριζαν τους χειρισμούς της κυβέρνησης, αλλά και άρθρων που προήγαγαν επιστημονικά και ιδεολογικά αντίθετες απόψεις. Στο δεύτερο μέρος, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε είναι τριών φάσεων, με έμφαση στις διδακτικές και κυρίως στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ώστε να αποκομίσουν οι μαθητές ευχάριστη και γόνιμη εμπειρία.