Options
Συσχέτιση παρέμβασης επαγγελματικού προσανατολισμού μέσω παιχνιδιού στην στοχοθεσία, γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα και την αισιοδοξία σε μαθητές του 5ου Γυμνασίου Χανίων
Author(s)
Κυριαζοπούλου, Σταυρούλα
Advisor(s)
Αργυροπούλου, Αικατερίνη
Abstract
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια να διερευνηθεί κατά πόσο μια παρέμβαση διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων- με μία διδακτική ώρα ανά εβδομάδα, όπου οι μαθητές «παίζουν» ένα παιχνίδι, μπορεί να βελτιώσει τις γνώσεις τους για τα
επαγγέλματα, την αισιοδοξία τους και να συνδράμει αποφασιστικά στην διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων.
Το παιχνίδι δημιουργήθηκε εξαρχής από την εκπονούσα την έρευνα και για τη μέτρηση των παραπάνω συμπληρώθηκε ερωτηματολόγιο από τους μαθητές της β’ και γ’ του 5ου Γυμνασίου Χανίων που διεξήχθη, που αποτελείται από το «Tεστ Επαγγελματικών Αποφάσεων” (ΚΕΠΑ), το “Τεστ Προσανατολισμού στη Ζωή» (Life Orientation Test Revised [LOT-R]) και ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας και μετράει στη βελτίωση στην αναγνωσιμότητα επαγγελμάτων όπως των μηχανικών, γιατρών, νομικών αλλά και την κριτική ικανότητα και συνθετική
σκέψη.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο παράγοντας Έλλειψη Σαφήνειας Ενδιαφερόντων στην ομάδα που έλαβε μέρος μειώθηκε σημαντικά έναντι εκείνης που απείχε και τα αποτελέσματά της χρησιμοποιήθηκαν ως οδηγός. Επίσης, σημαντική βελτίωση στην
αναγνώριση ειδικοτήτων μηχανικών, ιατρών, νομικών, στρατιωτικών ειδικοτήτων υγείας, αλλά και του παράγοντα Κριτική Ικανότητα κατεγράφη στο δείγμα που έλαβε την παρέμβαση, έναντι εκείνου που απείχε.
επαγγέλματα, την αισιοδοξία τους και να συνδράμει αποφασιστικά στην διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων.
Το παιχνίδι δημιουργήθηκε εξαρχής από την εκπονούσα την έρευνα και για τη μέτρηση των παραπάνω συμπληρώθηκε ερωτηματολόγιο από τους μαθητές της β’ και γ’ του 5ου Γυμνασίου Χανίων που διεξήχθη, που αποτελείται από το «Tεστ Επαγγελματικών Αποφάσεων” (ΚΕΠΑ), το “Τεστ Προσανατολισμού στη Ζωή» (Life Orientation Test Revised [LOT-R]) και ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας και μετράει στη βελτίωση στην αναγνωσιμότητα επαγγελμάτων όπως των μηχανικών, γιατρών, νομικών αλλά και την κριτική ικανότητα και συνθετική
σκέψη.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο παράγοντας Έλλειψη Σαφήνειας Ενδιαφερόντων στην ομάδα που έλαβε μέρος μειώθηκε σημαντικά έναντι εκείνης που απείχε και τα αποτελέσματά της χρησιμοποιήθηκαν ως οδηγός. Επίσης, σημαντική βελτίωση στην
αναγνώριση ειδικοτήτων μηχανικών, ιατρών, νομικών, στρατιωτικών ειδικοτήτων υγείας, αλλά και του παράγοντα Κριτική Ικανότητα κατεγράφη στο δείγμα που έλαβε την παρέμβαση, έναντι εκείνου που απείχε.
Date Issued
2022-09-29
Publisher
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική