Options
Φύλο και εργασία: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για τις έμφυλες ταυτότητες στο σημερινό τους χώρο εργασίας. Πώς βιώνουν οι νηπιαγωγοί τις έμφυλες ταυτότητες στο χώρο της εργασίας τους σήμερα;
Author(s)
Τσιόγκα, Βασιλική
Advisor(s)
Δρόσος, Νίκος
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία – έρευνα πραγματεύεται τις έμφυλες ταυτότητες στον χώρο εργασίας των νηπιαγωγών. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται τα βιώματα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί) στο χώρο εργασίας τους, μελετώντας τα κίνητρά τους να ασχοληθούν με τον εν λόγω κλάδο, τη συναναστροφή τους
τόσο με τους συναδέλφους τους όσο και με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Κατά κύριο λόγο δίνεται έμφαση στον ελάχιστο αριθμό των ανδρών νηπιαγωγών και στις επαγγελματικές σχέσεις αυτών με το αντίθετο φύλο, τις συναναστροφές τους με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Για την εκπόνηση της εν λόγω εργασίας πραγματοποιήθηκαν
ημιδομημένες συνεντεύξεις 20 νηπιαγωγών (10 αντρών και 10 γυναικών αντίστοιχα), οι απαντήσεις των οποίων οδήγησαν σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την άποψή τους, η ένταξη περισσότερων ανδρών νηπιαγωγών στο χώρο θα εξισορροπούσε τις σχέσεις των συναδέλφων μεταξύ τους, βρισκόμενοι σε ένα κατά κύριο
λόγο γυναικοκρατούμενο επάγγελμα, προσφέροντας μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στο χώρο του νηπιαγωγείου. Σκοπός, λοιπόν, της εργασίας αυτής είναι η εμβάθυνση όσο το δυνατόν περισσότερο στα βιώματα και την καθημερινότητα των νηπιαγωγών και των δύο φύλων.
τόσο με τους συναδέλφους τους όσο και με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Κατά κύριο λόγο δίνεται έμφαση στον ελάχιστο αριθμό των ανδρών νηπιαγωγών και στις επαγγελματικές σχέσεις αυτών με το αντίθετο φύλο, τις συναναστροφές τους με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Για την εκπόνηση της εν λόγω εργασίας πραγματοποιήθηκαν
ημιδομημένες συνεντεύξεις 20 νηπιαγωγών (10 αντρών και 10 γυναικών αντίστοιχα), οι απαντήσεις των οποίων οδήγησαν σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την άποψή τους, η ένταξη περισσότερων ανδρών νηπιαγωγών στο χώρο θα εξισορροπούσε τις σχέσεις των συναδέλφων μεταξύ τους, βρισκόμενοι σε ένα κατά κύριο
λόγο γυναικοκρατούμενο επάγγελμα, προσφέροντας μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στο χώρο του νηπιαγωγείου. Σκοπός, λοιπόν, της εργασίας αυτής είναι η εμβάθυνση όσο το δυνατόν περισσότερο στα βιώματα και την καθημερινότητα των νηπιαγωγών και των δύο φύλων.
Date Issued
2021-07-13
Publisher
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική