Options
Η σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα
Author(s)
Σαμψωνίδης, Δημήτριος
Advisor(s)
Χαροκοπάκη Αργυρώ
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην ταυτοποίηση των χαρακτηριστικών της πολυδυναμικότητας στην Ελλάδα και στην επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στην μεταβλητή και στην εκτίμηση της σχέση της πολυδυναμικότητας και της
αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 103 χαρισματικά παιδιά από τους συλλόγους Mensa και τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο για τα
δημογραφικά στοιχεία, το Τεστ Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων και η Νέα Κλίμακα Γενικευμένης Αυτοαποτελεσματικότητας.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν υψηλά επίπεδα γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας στο συγκεκριμένο δείγμα. Ο Κοινωνικός τύπος επαγγελματικών ενδιαφερόντων βρέθηκε ως επικρατέστερος ακολουθούμενος από τον
Πρακτικό και τον Καλλιτεχνικό τύπο. Από τους παράγοντες στατιστικά σημαντική σχέση με την πολυδυναμικότητα βρέθηκε να έχει ο τύπος σχολείου και η ηλικία.
Αντίθετα η πολυδυναμικότητα δεν βρέθηκε να σχετίζεται με την γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα ερμηνεύονται διεξοδικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην έρευνα, την εκπαίδευση και την συμβουλευτική σταδιοδρομίας.
αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 103 χαρισματικά παιδιά από τους συλλόγους Mensa και τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο για τα
δημογραφικά στοιχεία, το Τεστ Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων και η Νέα Κλίμακα Γενικευμένης Αυτοαποτελεσματικότητας.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν υψηλά επίπεδα γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας στο συγκεκριμένο δείγμα. Ο Κοινωνικός τύπος επαγγελματικών ενδιαφερόντων βρέθηκε ως επικρατέστερος ακολουθούμενος από τον
Πρακτικό και τον Καλλιτεχνικό τύπο. Από τους παράγοντες στατιστικά σημαντική σχέση με την πολυδυναμικότητα βρέθηκε να έχει ο τύπος σχολείου και η ηλικία.
Αντίθετα η πολυδυναμικότητα δεν βρέθηκε να σχετίζεται με την γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα ερμηνεύονται διεξοδικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην έρευνα, την εκπαίδευση και την συμβουλευτική σταδιοδρομίας.
Date Issued
2022-09-23
Publisher
Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική