Education Sciences: Special and Inclusive Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (M.A.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Education Sciences: Special and Inclusive Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (M.A.) by Author "Γεωργιάδη, Ελένη"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΑντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμμετοχή και λειτουργία μαθητών με συμπεριφορικές- συναισθηματικές διαταραχές στην γενική τάξη / τμήματα ένταξης και οι δυσκολίες ένταξης τους.(Σχολή Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής : Επιστήμες της Αγωγής, 2020-02)
;Γεωργιάδη, ΕλένηΚουρκούτας, ΗλίαςΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμμετοχή και λειτουργία μαθητών με συναισθηματικές- συμπεριφορικές διαταραχές (ΣΣΔ) στη γενική τάξη και τα τμήματα ένταξης και τις δυσκολίες ενσωμάτωσης της συγκεκριμένης ομάδας μαθητών. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χανίων (Ν =110). Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα ερωτηματολόγιο με κλίμακες αυτό-αναφοράς και ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, βασισμένο στο «Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire» καθώς και στα δεδομένα ερευνών, για την ολοκλήρωση του οποίου δενεργήθηκε μια σύντομη πιλοτική διερεύνηση. Η επεξεργασία των δεδομένων από τα ερωτηματολόγια πραγματοποιήθηκε με το SPSS πρόγραμμα και απλή ποιοτική ανάλυση με πλάγια ομαδοποίηση για τα ανοιχτά τύπου ερωτήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θεωρούν πως είναι επιμορφωμένοι αλλά όχι επαρκώς ώστε να αντιμετωπίσουν και να διαχειρστούν τους μαθητές με ΣΣΔ. Επιπλέον, η είκονα των μαθητών με ΣΣΔ δεν είναι ξεκάθαρη στους εκπαιδευτικούς αφού αδυνατούν να κατανοήσουν πλήρως τις δυσκολίες και τα προβλήματά τους, υιοθετούν όμως μια θετική αντίληψη για τους έφηβους με ΣΣΔ. Το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων έκρινε απαραίτητη τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης για την ενσωμάτωση των εφήβων με ΣΣΔ στο γενικό πλαίσιο του σχολείου. Ένα ακόμα σημαντικό εύρυμα είναι πως η στάση των συμμαθητών προς τα παιδιά με ΣΣΔ ποικίλλει, άλλοτε τα αποδέχονται και άλλοτε τα απορρίπτουν. Επίσης, οι μαθητές με ΣΣΔ φαίνεται να δυσκολεύονται στο να ελέγξουν τον εαυτό τους και αντιδρούν επιθετικά στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν γενική επιμόρφωση, έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια ειδικής αγωγής και έχουν εμπειρία στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση εφαρμόζουν θετικές – αποτελεσματικές πρακτικές προσέγγισης των μαθητών με ΣΣΔ. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής ή εκπαιδευτικοί με επιπλέονεπιμόρφωση, πέρα της βασικής, επικοινωνούν και βρίσκονται σε επαφή με την οικογένεια συχνότερα από ότι οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και χωρίς επιμόρφωση. Τέλος, οι όλοι οι εκπαιδευτικοί τίθενται υπέρ της εφαρμογής θετικών πρακτικών τόσο στη σχολική τάξη όσο και έξω από αυτή. Λέξεις –κλειδιά: συναισθηματικές – συμπεριφορικές διαταραχές (ΣΣΔ), αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας, πρακτικές ένταξης