Education Sciences: Special and Inclusive Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (M.A.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Education Sciences: Special and Inclusive Education (M.A.) / Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (M.A.) by Author "Ζαϊρη, Ζωή"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΗ αξιοποίηση της τέχνης ως διδακτικού μέσου παρακίνησης και υποστήριξης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μία ερευνητική μελέτη σε σχολεία του Νομού Δωδεκανήσου(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης, 2021-02-16)
;Ζαϊρη, ΖωήΠαρδάλη, ΜαρίαΣτην παρούσα ερευνητική μελέτη επιδιώκεται η αποτύπωση της βαρύτητας που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε Γενικά Δημοτικά Σχολεία του Νομού Δωδεκανήσου, στην αξιοποίηση των Τεχνών, προκειμένου να παρακινήσουν, να ενεργοποιήσουν και να υποστηρίξουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, επιδιώχθηκε η αποτύπωση του βαθμού εμπλοκής των Τεχνών στη σχολική καθημερινότητα, ως μέσου ισότιμης συνεκπαίδευσης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην ενιαία τάξη. Σκοπός της έρευνας υπήρξε η αποτύπωση των σχετικών απόψεων των εκπαιδευτικών του δείγματος, αλλά και οι ανάγκες για επιμόρφωση πάνω σε μεθόδους διδασκαλίας, μέσω των Τεχνών. Τόσο η διεθνής σχετική βιβλιογραφία, όσο και αντίστοιχες μελέτες στην Ελλάδα καταδεικνύουν πως η ενσωμάτωση της Τέχνης στην εκπαίδευση, σχετίζεται με βελτίωση της μαθησιακής εικόνας και ανταπόκρισης μαθητών, με ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. Η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε ακολουθώντας την ποσοτική μέθοδο. Εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, ενώ το συνολικό δείγμα αποτέλεσαν 120 εκπαιδευτικοί. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, καταδεικνύουν πως οι γνώσεις των εκπαιδευτικών του δείγματος σε μεθόδους αξιοποίησης της τέχνης στη διδασκαλία παιδιών με ΜΔ και μη, είναι περιορισμένου εύρους, τόσο σε σχέση με τα είδη των Τεχνών, όσο και σε σχέση με τις κατάλληλες μεθόδους αξιοποίησής τους. Επιπρόσθετα, προκύπτει το συμπέρασμα πως ο βαθμός στον οποίο οι εκπαιδευτικοί του δείγματος αξιοποιούν τις μεθόδους που γνωρίζουν, για την υποστήριξη μαθητών με ΜΔ, στο πλαίσιο της ενιαίας τάξης, σχετίζεται τόσο με τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους πάνω στις Τέχνες όσο και με το επίπεδο κατάρτισής τους στον τομέα των Μαθησιακών Δυσκολιών. Επιπλέον, αναδεικνύονται οι ανάγκες για επιμόρφωση τόσο στον τομέα της διαχείρισης μαθητών με ΜΔ, όσο και στη θεματική της αξιοποίησης των Τεχνών ως μεθόδου υποστήριξης των παιδιών με ΜΔ και μη, στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.