Msc Child and Adolescent Mental Health (Distance Learning) - Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου (Εξ Αποστάσεως)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Msc Child and Adolescent Mental Health (Distance Learning) - Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου (Εξ Αποστάσεως) by Author "Καλλία, Ελένη"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΔιερεύνηση των προοπτικών βελτίωσης της λειτουργικότητας παιδιών και εφήβων με σύνδρομο ΔΑΦ (Υψηλής Λειτουργικής Ικανότητας) και ειδικά με σύνδρομο Asperger, μέσω της θεραπευτικής παρέμβασης του Γνωσιακού- συμπεριφορικού Δράματος(Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών : Τμήμα Ψυχολογίας : Μεταπτυχιακό στην Ψυχική Υγεία Παιδιού και εφήβου, 2024-12-09)
;Δημοσθένους, Ανθούλλης Α. ;Γεωργιάδου, ΙωάνναΚαλλία, ΕλένηΗ παρούσα μελέτη έθεσε ως βασικό στόχο την διερεύνηση της θεραπευτικής μεθόδου του Κέντρου Γνωσιο-συμπεριφορικού Δράματος (CBD) για την βελτίωση της λειτουργικότητας σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας/ σύνδρομο Asperger. Κατά την βιβλιογραφική ανασκόπηση παρουσιάστηκε η πορεία της έρευνας σε σχέση με τις θεραπευτικές παρεμβάσεις για την καλύτερη προσαρμογή των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο και δόθηκε έμφαση στις προσεγγίσεις της Γνωστικής και της Συμπεριφορικής Σχολής, αλλά και της δραματοθεραπείας. Συζητήθηκαν ακόμη τα όρια και οι περιορισμοί της μεθόδου. Διεξήχθη έρευνα με ποιοτικά δεδομένα μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων σε γονείς θεραπευόμενων παιδιών του Κέντρου, αλλά και ενδεικτικού αριθμού εκπαιδευτών. Επιπρόσθετα, τα ευρήματα της ποιοτικής έρευνας διασταυρώθηκαν με την ποσοτική έρευνα, η οποία περιλαμβάνει στατιστικές αναλύσεις στην βάση δομημένου ερωτηματολογίου, προς το σύνολο του πληθυσμού των γονέων παιδιών που λαμβάνουν την εν λόγω θεραπευτική παρέμβαση. Η μελέτη ολοκληρώνεται με την συζήτηση γύρω από το βασικό ζητούμενο, δηλαδή τον βαθμό βελτίωσης της λειτουργικότητας των παιδιών και εφήβων που δέχθηκαν για ικανό χρονικό διάστημα την επίδραση της θεραπευτικής παρέμβασης ΓΣΔ/ CBD σε μια σειρά από πέντε εξειδικευμένους τομείς δυσλειτουργικότητας.