Msc Child and Adolescent Mental Health (Distance Learning) - Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου (Εξ Αποστάσεως)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Msc Child and Adolescent Mental Health (Distance Learning) - Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου (Εξ Αποστάσεως) by Author "Παπανδρέου, Ελένη"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΨυχική Ανθεκτικότητα και Άγχος εφήβων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, 2023-09-04)
;Παπανδρέου, ΕλένηΑθανασίου, ΕλένηΣτη σημερινή εποχή οι προκλήσεις σε διάφορους τομείς διαρκώς οξύνονται, ιδιαίτερα για τους νέους. Πολλές φορές στρεσογόνα γεγονότα και επικίνδυνες καταστάσεις μπορεί να διαταράξουν την ψυχική ευημερία των νέων. Η ψυχική ανθεκτικότητα ( resilience ) είναι αυτή που θα βοηθήσει τους νέους να αντιληφθούν όλα τα θετικά που συμβαίνουν στη ζωή τους, ώστε να ερμηνεύσουν τις δύσκολες εμπειρίες τους με λιγότερο άγχος και μέσα από μία διαφορετική μεριά. Κατά την εφηβική ηλικία, οι νέοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην εμφάνιση προβλημάτων που αφορούν την ψυχική υγεία . Η ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων συνδέεται με διάφορους προστατευτικούς παράγοντες, αλλά και παράγοντες επικινδυνότητας, όπως για παράδειγμα το άγχος . Ο σκοπός της έρευνας αρχικά επικεντρώνεται στη διερεύνηση των επιπέδων της ψυχικής ανθεκτικότητας και του άγχους , στην αποσαφήνιση της σχέσης μεταξύ τους και στον ρόλο που ενδέχεται να έχουν τα δημογραφικά στοιχεία σε κάθε μία έννοια . Επιπλέον, στοχεύει στη συσχέτιση ανάμεσα στην ψυχική ανθεκτικότητα και το άγχος. Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου από δύο σχολεία της χώρας. Ακόμα, τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η κλίμακα της ψυχικής ανθεκτικότητας και του άγχους αντίστοιχα. Από την στατιστική ανάλυση των δειγμάτων αποδείχθηκε ότι δεν διαφαίνεται ιδιαίτερη συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας και του άγχους, παρά το γεγονός ότι το φύλο ενδέχεται να επηρεάσει το άγχος των μαθητών, όπως προέκυψε. Συμπερασματικά, το σχολείο μπορεί να σταθεί θεμέλιος λίθος για την οικοδόμηση συγκεκριμένων ικανοτήτων των μαθητών και τη ν ενίσχυση των προστατευτικών τους παραγόντων μέσω παρεμβάσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.