Public Health (PhD) / Δημόσια Υγεία (PhD)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Public Health (PhD) / Δημόσια Υγεία (PhD) by Author "Θανασάς, Ιωάννης"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΕπιδημιολογία HPV στην Ελλάδα, Καταγραφή Γνώσεων Νεαρών Εφήβων και Βελτίωση Αποδοχής του Εμβολιασμού μέσω Αγωγής Υγείας(Σχολή Επιστημών Υγείας Ιατρική Σχολή : Διδακτορικό στην Δημόσια Υγεία, 2024-01-15)
;Θανασάς, ΙωάννηςΠαρασκευής, ΔημήτριοςI. Εισαγωγή: Ο HPV (Human Papilloma Virus-HPV) είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους ιούς σήμερα παγκοσμίως, ο οποίος ευθύνεται για την HPV λοίμωξη και τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Η HPV λοίμωξη είναι η συχνότερη σεξουαλικά μεταδιδόμενη πάθηση. Η ανίχνευση και τυποποίηση του HPV τα τελευταία χρόνια οδήγησε στη δημιουργία των προφυλακτικών HPV εμβολίων ως το τελευταίο επιστημονικό επίτευγμα στην ιστορία της πρόληψης από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. II. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση του ρόλου της αγωγής υγείας μεταξύ εφήβων στην αύξηση της πρόθεσης εμβολιασμού έναντι του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων στην πόλη των Τρικάλων της Ηπειρωτικής Ελλάδας. ΙII. Μεθοδολογία: Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές/τριες γυμνασίου από όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της πόλης των Τρικάλων. Ερωτηματολόγια σχετικά με τις γνώσεις για τον HPV, τη μόλυνση από τον ιό και τον HPV εμβολιασμό χορηγήθηκαν σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη φάση της μελέτης, τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από το σύνολο του πληθυσμού της μελέτης. Στους συμμετέχοντες/ουσες της ομάδας παρέμβασης μεσολάβησε ενημερωτική διάλεξη σχετικά με τον HPV, τη λοίμωξη που προκαλείται από τον ιό και την αξία του HPV εμβολιασμού. Ακολούθησε δεύτερη και τρίτη φάση συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, αμέσως μετά και τρεις μήνες από την παρέμβαση αντίστοιχα, μόνο από τον πληθυσμό που έλαβε την παρέμβαση. Έγινε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων με τη χρήση περιγραφικών μέτρων και πολυπαραγοντικής ανάλυσης. Για την επεξεργασία και ανάλυση των ευρημάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS 20.0. ΙV. Αποτελέσματα: Συνολικά 434 μαθητές/τριες συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο (ποσοστό ανταπόκρισης 75,74%). Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (66,6%) ήταν κορίτσια. Τα ερωτηματολόγια αξιολόγησαν την ευαισθητοποίηση των ερωτηθέντων για τη μόλυνση από τον HPV. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το ποσοστό των συμμετεχόντων/ουσών που δήλωσαν ότι «δεν γνωρίζουν» τι είναι HPV μειώθηκε από 44,4% (πρώτη φάση), σε 1,6% (δεύτερη φάση) και 8,1% (τρίτη φάση). Ομοίως, η προθυμία αποδοχής του εμβολίου HPV αυξήθηκε από 71% (πρώτη φάση), σε 89,1% (δεύτερη φάση) και 83,5% (τρίτη φάση). 5V. Συμπεράσματα: Η παρούσα μελέτη δείχνει ότι οι στοχευμένες διαδραστικές ενημερωτικές παρεμβάσεις στο σχολικό περιβάλλον οδηγούν σε στατιστικά σημαντική αύξηση τόσο του επιπέδου γνώσεων για τον HPV όσο και της προθυμίας των εφήβων μαθητών/τριών να εμβολιαστούν κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.