Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία by Author "Αργυρού, Νικόλας"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΗ οικοδόμηση της μουσικής ταυτότητας μιας περίπτωσης μαθητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο μέσα από τη συμμετοχή του σε διαφορετικά πλαίσια μάθησης(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Τμήμα Τεχνών : Πρόγραμμα Σπουδών Μεταπτυχιακό Μουσικής Παιδαγωγικής, 2023-06-22)
;Αργυρού, ΝικόλαςΠαπαζαχαρίου - Χριστοφόρου, ΜαρίαΣτην παρούσα διπλωματική, διερευνώνται οι πολλαπλές μουσικές διαδρομές που διαμορφώνουν τη μουσική ταυτότητα μιας περίπτωσης μαθητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εμπλέκεται με τη μουσική σε μια ποικιλομορφία μαθησιακών πλαισίων. Ειδικότερα, η έρευνα επικεντρώθηκε στον τρόπο που η συγκεκριμένη περίπτωση μαθητή, περιγράφει τη σχέση του με τη μουσική και στα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στη μουσική του ταυτότητα. Εξετάστηκε επίσης, ο τρόπος που βιώνει η συγκεκριμένη περίπτωση μαθητή την εμπλοκή του στα διαφορετικά μαθησιακά πλαίσια, καθώς και η αξία αυτών διαφορετικών μουσικών εμπειριών για τον ίδιο, για τη διαμόρφωση της μουσικής του ταυτότητας. Με στόχο, την βέλτιστη κατανόηση των βιωμάτων του συγκεκριμένου μαθητή, στην έρευνα κλήθηκαν να συμμετέχουν και οι γονείς καθώς και οι δάσκαλοι του. Η διαδικασία συλλογής δεδομένων, διήρκησε 4 μήνες, και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, ήταν αυτά των σε βάθος συνεντεύξεων και των παρατηρήσεων στα διαφορετικά μαθησιακά πλαίσια όπου συμμετέχει η περίπτωση. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων, προέκυψε ότι η μουσική ταυτότητα του συγκεκριμένου μαθητή, αποτελείται από μια ποικιλομορφία μουσικών διαδρομών, τις οποίες βίωνε εξελικτικά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, στο κοινωνικό του περιβάλλον. Φάνηκε, ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατοικοεδρεύει μια πληθώρα μουσικών ταυτοτήτων, τις οποίες επιλέγει να εκδηλώνει στα διαφορετικά μουσικά - μαθησιακά πλαίσια που συμμετέχει. Διαπιστώθηκε επίσης ότι ο τρόπος που μαθαίνει μουσική, ποικίλει ανάλογα με το εκάστοτε μαθησιακό πλαίσιο που συμμετέχει –πρακτικές οι οποίες φάνηκε να πηγάζουν αφενός από τις τυπικές και αφετέρου από τις άτυπες διαδικασίες μουσικής μάθησής – καταδεικνύοντας έτσι τους πολλαπλούς τρόπους που ο ίδιος μαθαίνει μουσική. Η συμμετοχή του στα διαφορετικά μαθησιακά πλαίσια, φάνηκε να αποτελεί ιδιαίτερη αξία για τον ίδιο, τόσο για την ανάπτυξη των μουσικών του γνώσεων και δεξιοτήτων όσο και για τη χρήση της μουσικής ως διαμόρφωση άλλων πτυχών του εαυτού και της προσωπικότητας του. Καθ΄ ότι η παρούσα έρευνα αφορά την μελέτη μιας μοναδικής περίπτωσης μαθητή, τα αποτελέσματα δεν δύναται να γενικευτούν. Ωστόσο, απώτερος στόχος είναι η πληροφόρηση και ο αναστοχασμός συναδέλφων μουσικοπαιδαγωγών σχετικά με την έννοια των μουσικών ταυτοτήτων, αλλά και η αναθεώρηση και ο εμπλουτισμός των πρακτικών που υιοθετούν στα εκάστοτε μαθησιακά πλαίσια που εργάζονται.