Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία by Author "Κονδάκη, Νεφέλη"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΕξετάζοντας τις ταυτότητες τριών μουσικοπαιδαγωγών: H πορεία οικοδόμησης των παιδαγωγικών τους προσεγγίσεων(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Τμήμα Τεχνών : Μεταπτυχιακό στην Μουσική Παιδαγωγική, 2023-11-28)
;Κονδάκη, ΝεφέληΣύμφωνα με αναφορές από τη διεθνή βιβλιογραφία, η μουσική ταυτότητα και ο τρόπος που αυτή οικοδομείται αποτελεί μία σύνθετη διαδικασία, η διερεύνηση της οποίας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πεδίο της μουσικής παιδαγωγικής (Elliott&Silverman, 2015·Green, 2011·Hargreaves etal., 2003·Hargreaves et. al., 2002·McClellan, 2017·Pellegrino, 2009). Ως σημαντικότερες πτυχές της ταυτότητας του μουσικοπαιδαγωγού αναδεικνύονται εκείνες του μουσικού και του εκπαιδευτικού (Austinetal., 2012·Russell, 2012). Η ταυτότητα του εκπαιδευτικού αντανακλά όλες τις προσωπικές εμπειρίες της ζωή του, οι οποίες περιλαμβάνουν το μουσικό γούστο, τις προσωπικές αξίες, τις συνήθειες, τις δεξιότητες και τις γνώσεις (Green, 2011), ενώ καθοριστικό ρόλο στην μελέτη της ταυτότητας του εκπαιδευτικού διαδραματίζει η έννοια της αυτοεικόνας και της αυτοαποτελεσματικότητας(Flores, 2006·Isbell, 2008·Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου, 2021·Yang, 2022). Ο τρόπος με τον οποίο η μουσική ταυτότητα διαμορφώνει τις επαγγελματικές πρακτικές του μουσικοπαιδαγωγού προσανατόλισαν ερευνητικά,στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής,τη μελέτη της μουσικής ταυτότητας τριών μουσικοπαιδαγωγών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, είτε στην Ελλάδα, είτε στην Κύπρο. Στόχος μου ήταν να ερευνήσω τις πρακτικές και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ακολουθούν οι τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα, μέσα από το πρίσμα της μουσικής τους ταυτότητας. Ποιοτικά εργαλεία συλλογής δεδομένων, όπως οι ημιδομημένες συνεντεύξεις και το ημερολόγιο αναστοχασμού, με βοήθησαν να συλλέξω πλούσια και πολυδιάστατα δεδομένα. Από την ανάλυση των δεδομένων διαφάνηκε ότι κάθε περίπτωση μουσικοπαιδαγωγού υιοθετούσε διαφορετικές πρακτικές κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτές διαφοροποιούνταν ανάλογα με το μουσικό προφίλ του καθενός και σε σχέση με τη διδακτική τους εμπειρία. Όλοι όμως οι συμμετέχοντες προσανατολίζονταν σε μία βιωματική μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αποτελούν αφορμή για προβληματισμό γύρω από τo ρόλο της μουσικής εκπαίδευσης, τη στάση του εκπαιδευτικού μουσικής και την υιοθέτηση σύγχρονων μουσικοπαιδαγωγικών πρακτικών στο μάθημα της μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.