Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.) by Subject "Αυτοαποτελεσματικότητα"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- Publication«Πεποιθήσεις Αυτοαποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, για την Παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, στο Πλαίσιο του Θεσμού «Σύμβουλος – Καθηγητής» - Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (Μ.Ν.Α.Ε.)»(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Master of Arts – Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2023-03-13)
;Παπαδάκη, ΕλευθερίαΚαλίρης, ΑνδρόνικοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό να ερευνήσει τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας στην άσκηση συμβουλευτικής, των καθηγητών που διδάσκουν στα ΕΠΑ.Λ. και υλοποιούν το θεσμό του Συμβούλου-Καθηγητή. Η μελέτη αποτελεί μια ποιοτική έρευνα που διεξήχθη την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2022 και στην οποία συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί ΕΠΑ.Λ. διαφόρων ειδικοτήτων, από την περιφέρεια Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν τηλεφωνικά και για την ανάλυση των δεδομένων εφαρμόστηκε Θεματική ανάλυση. Από την ανάλυση προέκυψαν έξι βασικά θέματα: 1ο) η συμβουλευτική ως αναπόσπαστη διάσταση του ρόλου του εκπαιδευτικού, 2ο) υποστηρικτικό πλαίσιο, 3ο) ανατροφοδότηση από συναδέλφους και μαθητές, 4ο) ο ρόλος των επιμορφώσεων, 5ο) εμπόδια στην ανάληψη συμβουλευτικού ρόλου και 6ο) επαγγελματική ανάπτυξη. Οι παράγοντες που παρακινούν τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν το ρόλο του Συμβούλου-Καθηγητή, είναι η αίσθηση καθήκοντος για την παροχή βοήθειας στους μαθητές τους, η εμπειρία τους, η επιτυχής διαχείριση δύσκολων περιστατικών και οι σχέσεις εμπιστοσύνης που αναπτύσσουν με τους μαθητές τους. Σημαντικοί παράγοντες ενίσχυσης των πεποιθήσεων συμβουλευτικής αυτοαποτελεσματικότητας αναδείχθηκαν η ανατροφοδότηση που λαμβάνουν από τους μαθητές, συναδέλφους και από τους ψυχολόγους του προγράμματος και η συμμετοχή τους σε ενδοϋπηρεσιακές επιμορφώσεις. Ενισχυτικά λειτουργεί επίσης η ύπαρξη υποστηρικτικού πλαισίου στην εφαρμογή του θεσμού, που περιλαμβάνει την υποστήριξη του διευθυντή, την ανάπτυξη συνεργασιών με συναδέλφους, την ύπαρξη σαφούς πλαισίου και την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς. Οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας στη συμβουλευτική των συμμετεχόντων, αφορούν την αίσθηση ανεπάρκειας που νιώθουν λόγω έλλειψης γνώσεων και δεξιοτήτων συμβουλευτικής, το φόρτο εργασίας και την έλλειψη παροχής κινήτρων συμμετοχής.