Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.) by Author "Δρόσος, Νίκος"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΣυναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό και αυτοαποτελεσματικότητα γυναικών επιχειρηματιών(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2021-10)
;Κελαράκου, ΕυγενίαΔρόσος, ΝίκοςΗ συναισθηματική νοημοσύνη ως εννοιολογική κατασκευή εσωκλείει χαρακτηριστικά και ικανότητες του ατόμου και επιδρά σε διάφορες πτυχές της ζωής του. Εστιάζει στο κατά πόσο μπορεί να αντιληφθεί και να εκφράσει τα συναισθήματά του και του περιγύρου του. Επίσης, η αυτοαποτελεσματικότητα σχετίζεται με την προσωπική πεποίθηση τού καθενός για το αν μπορεί να τα καταφέρει ανεξαρτήτως των εξωτερικών συνθηκών. Η παρούσα εργασία αφορά την συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό και την αυτοαποτελεσματικότητα των γυναικών επιχειρηματιών. Η έρευνα ήταν ποσοτική και αξιοποιήθηκαν δύο ψυχομετρικά εργαλεία, το Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue) στην ελληνική εκδοχή και το Ερωτηματολόγιο Αυτοαποτελεσματικότητας στον Σχεδιασμό Σταδιοδρομίας. Λόγω της πανδημίας του COVID-19 κατασκευάστηκαν δηλώσεις που αφορούσαν την ψυχολογική, κοινωνική και εργασιακή πραγματικότητα. Τα κυριότερα ευρήματα βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων είναι τα ακόλουθα: οι δύο μεταβλητές εμφανίζουν συνάφεια, κάποια δημογραφικά στοιχεία επηρεάζουν τις δηλώσεις περί κορωνοϊού, το συνολικό σκορ των μεταβλητών και κάποιες παραμέτρους τους και δεν διαφοροποιούνται ούτε οι γυναίκες μεταξύ τους ούτε τα δύο φύλα, τα οποία απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα. Ολοκληρώνοντας, τονίζεται η σημαντικότητα των μεταβλητών αυτών ως δεξιότητες ζωής, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίζουμε ό,τι απρόβλεπτο προκύψει είτε στον εργασιακό χώρο είτε στην ζωή. - Publication«Το Νόημα της Εργασίας σε Πρόσφυγες και Αιτούντες Άσυλο»(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2022-07-11)
;Καρατζογιάννη, Βάνα ;Δρόσος, ΝίκοςΚάμτσιος, ΣπύροςΟι πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο αποτελούν μια από τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες οι οποίες καταφθάνοντας στη χώρα υποδοχής που πρόκειται να τις φιλοξενήσει έχουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά από δυσκολίες και προκλήσεις. Το διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, οι νέες κοινωνικές συνθήκες, το διαφορετικό νομικό καθεστώς, αποτελούν δεδομένα στα οποία και χρειάζεται να προσαρμοστούν προκειμένου να επέλθει η κοινωνική και εργασιακή τους ένταξη. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί σε βάθος η νοηματοδότηση της εργασίας και της έλλειψης της, η κατανόηση των στρατηγικών που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες κατά την αναζήτηση εργασίας, ο εντοπισμός των παραγόντων που βοήθησαν ή αποτέλεσαν εμπόδιο στην όλη διαδικασία, καθώς και ο βαθμός αξιοποίησης της Επαγγελματικής συμβουλευτικής στην εργασιακή τους ένταξη. Απώτερος σκοπός ήταν η βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών του πληθυσμού για την αποτελεσματικότερη στήριξη τους στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και διεύρυνση των επαγγελματικών τους επιλογών. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η ποιοτική έρευνα, μέσω της διενέργειας ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν την απόδοση νοήματος εργασίας, τις αξίες που συναποτελούν την έννοια, καθώς και τους τρόπους επίτευξης της εργασιακής ένταξης. Φάνηκαν οι δυσκολίες στην όλη διαδικασία όπως επίσης και η αναγκαιότητα σχεδιασμού στοχευμένων δράσεων και προγραμμάτων επαγγελματικής συμβουλευτικής για τη στήριξη των ατόμων με προσφυγικό υπόβαθρο. - PublicationΦύλο και εργασία: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για τις έμφυλες ταυτότητες στο σημερινό τους χώρο εργασίας. Πώς βιώνουν οι νηπιαγωγοί τις έμφυλες ταυτότητες στο χώρο της εργασίας τους σήμερα;(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2021-07-13)
;Τσιόγκα, ΒασιλικήΔρόσος, ΝίκοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία – έρευνα πραγματεύεται τις έμφυλες ταυτότητες στον χώρο εργασίας των νηπιαγωγών. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται τα βιώματα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί) στο χώρο εργασίας τους, μελετώντας τα κίνητρά τους να ασχοληθούν με τον εν λόγω κλάδο, τη συναναστροφή τους τόσο με τους συναδέλφους τους όσο και με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Κατά κύριο λόγο δίνεται έμφαση στον ελάχιστο αριθμό των ανδρών νηπιαγωγών και στις επαγγελματικές σχέσεις αυτών με το αντίθετο φύλο, τις συναναστροφές τους με τα παιδιά και τους γονείς αυτών. Για την εκπόνηση της εν λόγω εργασίας πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις 20 νηπιαγωγών (10 αντρών και 10 γυναικών αντίστοιχα), οι απαντήσεις των οποίων οδήγησαν σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την άποψή τους, η ένταξη περισσότερων ανδρών νηπιαγωγών στο χώρο θα εξισορροπούσε τις σχέσεις των συναδέλφων μεταξύ τους, βρισκόμενοι σε ένα κατά κύριο λόγο γυναικοκρατούμενο επάγγελμα, προσφέροντας μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στο χώρο του νηπιαγωγείου. Σκοπός, λοιπόν, της εργασίας αυτής είναι η εμβάθυνση όσο το δυνατόν περισσότερο στα βιώματα και την καθημερινότητα των νηπιαγωγών και των δύο φύλων.