Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Occupational Safety and Health / Επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία by Subject "άτυπες διαδικασίες μουσικής μάθησης"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΕφαρμογή άτυπων διαδικασιών μουσικής μάθησης σε ατομικά μαθήματα κιθάρας: μελέτη τριών περιπτώσεων σπουδαστών(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Μουσική Παιδαγωγική, 2021-09-24)
;Ιωάννογλου, ΑναστάσιοςΠαπαζαχαρίου - Χριστοφόρου, ΜαρίαΣύμφωνα με τις αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία (Campbell,1995, 1998, 2000· Folkestad, 2006· Fornas et al., 1995· Jorgensen, 2003· Strauss, 1984) η μουσική μάθηση επιτελείται σε τυπικά και άτυπα πλαίσια τα οποία πολλές φορές αποδεικνύονται να λειτουργούν απομονωμένα. Τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια της διερεύνησης πιο δημοκρατικών παιδαγωγικών πρακτικών οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εμπλέκουν ενεργά όλους τους μαθητές, σεβόμενες τις μουσικές τους ταυτότητες, γίνονται προσπάθειες γεφύρωσης και συνδυασμού των δύο αυτών μορφών μάθησης. Η ενσωμάτωση άτυπων διαδικασιών μάθησης σε τυπικά σχολικά πλαίσια όπως έχει διερευνηθεί από την Lucy Green (2002) στο πρόγραμμα της «Musical Futures», και από άλλες έρευνες (Andrews, 2011· Βenson, 2011· Campbell, 1995· Davis, 2008· Green, 2002· Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου, 2016), με προσανατόλισαν ερευνητικά στην μελέτη της ενσωμάτωσης άτυπων διαδικασιών μάθησης σε ατομικά μαθήματα κλασικής κιθάρας. Στόχος μου ήταν να ερευνήσω τις εμπειρίες τριών περιπτώσεων μαθητών μου, κατά την εφαρμογή άτυπων διαδικασιών μουσικής μάθησης στα μαθήματα κιθάρας, να κατανοήσω τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τους τρόπους που επέλεξαν για να τις ξεπεράσουν και να περιγράψω επίσης τα συναισθήματα, τις απόψεις και την συμπεριφορά τους, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ποιοτικά εργαλεία συλλογής δεδομένων όπως η προσωπική παρατήρηση και σημειώσεις, οι ηχογραφήσεις των μαθημάτων και οι ημιδομημένες συνεντεύξεις από τους συμμετέχοντες με βοήθησαν να συλλέξω πλούσια και πολυδιάστατα δεδομένα. Από την ανάλυση των δεδομένων διαφάνηκε ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στην μεγαλύτερη αυτονομία που τους δόθηκε και κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που προέκυψαν, αποκομίζοντας από όλη αυτή τη διαδικασία πλούσιες μουσικές 10 και εξωμουσικές γνώσεις και δεξιότητες. Οι άτυπες διαδικασίες μάθησης αποτέλεσαν πλαίσιο για τη μουσική ανάπτυξη των μαθητών μου και αύξησαν τα κίνητρα τους για μουσική ενασχόληση. Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ανάπτυξη της ακουστικής τους ικανότητας και εξέλιξη της τεχνικής τους κατάρτισης στο όργανο της κιθάρας. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αποτελούν αφορμή για προβληματισμό ως προς την υιοθέτηση πιο σύγχρονων μουσικοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων σε μαθήματα κλασικής κιθάρας. - PublicationΜπουζούκι και αυτοσχεδιασμός σε ατομικά μαθήματα : μελέτη δύο περιπτώσεων μαθητών Α΄ τάξης Λυκείου(Σχολή Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής : Τμήμα Μεταπτυχιακού Μουσική Παιδαγωγική, 2021-04-15)
;Βλαχογιάννης, ΙωάννηςΠαπαζαχαρίου - Χριστοφόρου, ΜαρίαΗ παρούσα διπλωματική διερευνά τις απόψεις, αντιλήψεις και σκέψεις δυο περιπτώσεων μαθητών μπουζουκιού οι οποίοι βίωσαν στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ενσωμάτωση πρακτικών αυτοσχεδιασμού στο ατομικό μάθημα μπουζουκιού. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο μαθητές Α΄ Λυκείου Μουσικού Σχολείου στην Ελλάδα. Η διερεύνηση της εμπειρίας και σημασίας της ένταξης του αυτοσχεδιασμού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο μάθημα μπουζουκιού, αντλήθηκε από ποιοτικά δεδομένα. Η συλλογή ποιοτικών δεδομένων έγινε μέσω συμμετοχικής παρατήρησης, σημειώσεις πεδίου του ερευνητή, ηχογραφήσεις, συνεντεύξεις και ημερολόγια αναστοχασμού. Η συλλογή δεδομένων ολοκληρώθηκε με το πέρας δέκα εβδομάδων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ένταξη του αυτοσχεδιασμού στο ατομικό μάθημα μπουζουκιού αποτέλεσε μια θετική εμπειρία για τους μαθητές οι οποίοι έκφρασαν την αξία της στην βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διαφάνηκε ότι για τις δυο περιπτώσεις μαθητών οι δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού αναδείχθηκαν πολύ βοηθητικές για την ανάπτυξη των μουσικών τους δεξιοτήτων, της δημιουργικότητάς τους και της αυτονομίας τους. Συμπερασματικά, η παρούσα διδακτική παρέμβαση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τα κλειστά και παραδοσιακά προγράμματα σπουδών, φάνηκε πώς μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας μπουζουκιού.