Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Career Guidance and Counseling (Μ.Α.) / Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική (M.A.) by Subject "αυτοαποτελεσματικότητα"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- PublicationΑυτοαποτελεσματικότητα και Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία γυναικών σε τομείς STEM(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2022-09-30)
;Καμπέρη, ΣοφίαΔρόσος, ΝικόλαοςΈνα συχνό ζήτημα που αποτελεί αντικείμενο διεθνούς μελέτης τα τελευταία χρόνια είναι τα χαμηλά ποσοστά γυναικών σε ακαδημαϊκές θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν και ο αριθμός προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητριών ολοένα αυξάνεται, συνεχίζουν να καταγράφονται δυσανάλογα ποσοστά ανδρών και γυναικών στην ακαδημαϊκή ιεραρχία. Ειδικότερα, σε τομείς φυσικών επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής και τεχνολογίας (STEM) οι γυναίκες παραμένουν μειονότητα στις ανώτερες βαθμίδες του ακαδημαϊκού εκπαιδευτικού προσωπικού, προσελκύοντας το ενδιαφέρον της έρευνας να μελετήσει τους παράγοντες που υπήρξαν καθοριστικοί κατά την καθιέρωσή αυτής της ομάδας γυναικών στην τριτοβάθμια ιεραρχία. Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας εξετάζουμε το βαθμό αυτοαποτελεσματικότητας μέσα από την οπτική των γυναικών που εργάζονται σε ακαδημαϊκούς τομείς STEM και πιο συγκεκριμένα μελετώνται οι πηγές διαμόρφωσής της, που στηρίζουν μια γυναίκα κατά την ακαδημαϊκής της εδραίωση. Δεκαπέντε καθηγήτριες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κεντρικών και περιφερειακών πανεπιστημίων, έλαβαν μέρος στην παρούσα ποιοτική έρευνα. Όπως φάνηκε από τα ευρήματα της παρούσας ποιοτικής έρευνας, η κυρίαρχη πηγή διαμόρφωσης της αυτοαποτελεσματικότητας των γυναικών ακαδημαϊκών είναι οι προσωπικές τους εμπειρίες προηγούμενης επίδοσης, δηλαδή τα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα. Οι γυναίκες της μελέτης αν και αναγνώριζαν ότι αποτελούν μειοψηφία στο ανδροκρατούμενο πεδίο του STEM και έχουν βιώσει διακρίσεις εξαιτίας του φύλου τους ή προκλήσεις που σχετίζονται με την εναρμόνιση οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων, απέδειξαν πως η υψηλή τους αυτοαποτελεσματικότητα είναι το στοιχείο εκείνο που τις έκανε ανθεκτικές και συνέβαλλε στην καθιέρωση τους. - Publication« Η Αυτοαποτελεσματικότητα στο Σχεδιασμό Σταδιοδρομίας και η Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα ως Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης της σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2021-12)
;Βερβαινιώτη, ΑντωνίαΣιδηροπούλου- Δημακάκου, ΔέσποιναΗ παρούσα έρευνα διερεύνησε τις δεξιότητες της αυτοαποτελεσματικότητας στη σταδιοδρομία και της επαγγελματικής προσαρμοστικότητας σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών (Ν=154) που εργάζονται στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας. Σκοπός της ήταν η αναζήτηση του βαθμού των δεξιοτήτων, της ενδεχόμενης συσχέτισής τους και της πιθανής διαφοροποίησης στο βαθμό τους κάτω από την επίδραση ορισμένων δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος. Η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας ήταν ποσοτική, καθώς οι προαναφερθείσες θεωρητικές έννοιες υποβλήθηκαν σε έλεγχο με τη χρήση ερωτηματολογίων που αξιολόγησαν την αυτοαποτελεσματικότητα στη σταδιοδρομία (Κλίμακα πεποιθήσεων αυτοαποτελεσματικότητας στη σταδιοδρομία-PSECS) και την επαγγελματική προσαρ μοστικότητα (Κλίμακα προσαρμοστικότητας στη σταδιοδρομία-CAAS). Η πρωτοτυ πία της έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν έχουν μελετηθεί αυτές οι δεξιότητες στην επαγγελματική ομάδα των εκπαιδευτικών, εκτός από την έρευνα για την επιβεβαιωτική ανάλυση της Κλίμακας για την Αυτοαποτελεσματικότητα στη Στα διοδρομία (Sidiropoulou-Dimakakou, Argyropoulou & Mylonas, 2015). Από τα απο τελέσματα της έρευνας βρέθηκαν αυξημένα τα επίπεδα των δύο δεξιοτήτων, αλλά όχι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επίσης, βρέθηκε ότι οι δύο έννοιες παρουσιάζουν μια στατι στικά σημαντική θετική συσχέτιση και έτσι τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας συμπορεύονται σε αυτό το σημείο με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών διεθνώς. Τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι το φύλο, τα έτη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών, το είδος του σχολείου που υπηρετούν (Γενική ή Επαγγελματική Εκπαίδευση) δεν αποτελούν παράγοντα διαφοροποίησης των επιπέδων της αυτοαποτελεσματικότητας και της προ σαρμοστικότητας στη σταδιοδρομία, ενώ βρέθηκε ότι τα επίπεδα δεξιοτήτων στη στα διοδρομία είναι σημαντικά υψηλότερα στους εκπαιδευτικούς με πτυχίο ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ (τεχνικές ειδικότητες) σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που έ χουν πτυχίο ΑΕΙ (γενικές ειδικότητες), και το επίπεδο της δεξιότητας της ευελιξίας στην εργασία είναι σημαντικά υψηλότερο μεταξύ των εκπαιδευτικών που έχουν μετα πτυχιακό τίτλο σπουδών συγκριτικά με τους εκπαιδευτικούς που έχουν τίτλο ΑΕΙ. Τα στοιχεία αυτά συμφωνούν με τα ευρήματα σχετικών ερευνών σε διεθνές επίπεδο. Το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι για την επαγγελματική ομάδα των εκπαιδευτικών της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτείται συνεχής επαγγελματική κα τάρτιση και εκπαίδευση σε μια διαδικασία δια βίου μάθησης και παρακολούθηση ειδι κών προγραμμάτων εκμάθησης, καλλιέργειας και ενίσχυσης των δεξιοτήτων σταδιοδρομίας, καθώς όπως διαπιστώθηκε υπάρχει η δυνατότητα βελτίωσης του επι πέδου τους. - PublicationΗ αυτοαποτελεσματικότητα των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα και η θετική στάση απέναντι στο μέλλον(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2022-10-11)
;Αυγερινού, ΑντιγόνηΑργυροπούλου, ΑικατερίνηΣκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διερευνήσει την αυτοαποτελεσματικότητα στον σχεδιασμό σταδιοδρομίας σε σχέση με τη θετική στάση απέναντι στο μέλλον σε εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα. Τα ερευνητικά ερωτήματα που αποτέλεσαν ακρογωνιαίο λίθο της έρευνας είναι τα εξής: «Ποιο είναι το επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας στον σχεδιασμό σταδιοδρομίας των εργαζομένων του Ιδιωτικού Τομέα καθώς και το επίπεδο των βασικών παραγόντων που την συνθέτουν;», «Πώς διαφοροποιείται η αυτοαποτελεσματικότητα στον σχεδιασμό σταδιοδρομίας υπό την επίδραση δημογραφικών μεταβλητών;», «Ποιο είναι το επίπεδο της θετική στάσης απέναντι στο μέλλον των εργαζομένων του Ιδιωτικού Τομέα καθώς και το επίπεδο των βασικών παραγόντων που την συνθέτουν;», «Πώς διαφοροποιείται η θετική στάση απέναντι στο μέλλον υπό την επίδραση δημογραφικών μεταβλητών;», «Υπάρχει συνάφεια της αυτοαποτελεσματικότητας στο σχεδιασμό σταδιοδρομίας με την θετική στάση απέναντι στο μέλλον των εργαζομένων του Ιδιωτικού Τομέα;». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ποσοτικό μεθοδολογικό πλαίσιο, αφού σκοπό είχε τη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των μεταβλητών. Ο πληθυσμός αναφοράς της έρευνας είναι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα της χώρας μας και συγκεκριμένα συμμετείχαν 182 άτομα. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέσα συλλογής των δεδομένων είναι τρία: Α) Ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει πληροφορίες για τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στην έρευνα, όπως φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, επίπεδο σπουδών, επάγγελμα τα οποία κρίνονται αναγκαία προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός συσχέτισής τους με τις υπόλοιπες μεταβλητές. Β) Ερωτηματολόγιο Αυτοαποτελεσματικότητας στο Σχεδιασμό Σταδιοδρομίας (Σιδηροπούλου Δημακάκου, Αργυροπούλου & Μυλωνάς, 2015). Η Κλίμακα περιλαμβάνει 21 προτάσεις –δηλώσεις. Οι συμμετέχοντες αξιολογούν τον βαθμό αυτοαποτελεσματικότητάς τους στον σχεδιασμό σταδιοδρομίας σε κάθε πρόταση μέσω κλίμακας τύπου Likert που εκτεινόταν από το 1 έως το 5 (1 = Δεν μπορώ καθόλου, 2 = Μπορώ λίγο, 3 = Μπορώ αρκετά, 4 = Μπορώ πολύ, 5 = Μπορώ σίγουρα). Γ) Ερωτηματολόγιο Οράματα για το Μέλλον (Visions About Future-VAF, Ginevra, et al., 2016) το οποίο μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε στην ελληνική γλώσσα από τον Ανδρόνικο Καλίρη (Καλίρης, κ.ά., 2017). Το Ερωτηματολόγιο Οράματα για το Μέλλον αξιοποιείται για τη μέτρηση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων και περιλαμβάνει 19 προτάσεις-δηλώσεις. Οι συμμετέχοντες καλούνται να αξιολογήσουν τον βαθμό στον οποίο τους περιγράφει κάθε ερώτηση χρησιμοποιώντας μια πενταβάθμια κλίμακα τύπου Likert (από 1=«Δεν με περιγράφει καθόλου» έως 5=«Με περιγράφει πολύ καλά»). Υψηλότερη βαθμολογία στην Ελπίδα και Αισιοδοξία υποδηλώνει υψηλότερο βαθμό θεώρησης του μέλλοντος, ενώ αυξημένη βαθμολογία στην Αρνητική θεώρηση του μέλλοντος υποδηλώνει χαμηλότερο επίπεδο απαισιοδοξίας. Συνοπτικά, φαίνεται πως οι πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας των συμμετεχόντων εμφανίζουν υψηλή συσχέτιση με την στάση τους απέναντι στο μέλλον. Το παραπάνω αποτέλεσμα συμφωνεί με προγενέστερες μελέτες που συνδέουν την αυτοαποτελεσματικότητα με την ελπίδα και την αισιόδοξη στάση απέναντι στο επαγγελματικό μέλλον (Chhajer, Rose, & Joseph, 2018, Herbert, 2011). Αξίζει να σημειωθεί πως οι αυξημένες πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας, σχετίζονται με την αυξημένη ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον. Ωστόσο, η μελέτη δεν εμφανίζει καμία σχέση μεταξύ της αρνητικής θεώρησης του μέλλοντος, και των επιπέδων αυτοαποτελεσματικότητας. - PublicationΗ σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα(Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2022-09-23)
;Σαμψωνίδης, ΔημήτριοςΧαροκοπάκη ΑργυρώΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην ταυτοποίηση των χαρακτηριστικών της πολυδυναμικότητας στην Ελλάδα και στην επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στην μεταβλητή και στην εκτίμηση της σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα. Στην έρευνα συμμετείχαν 103 χαρισματικά παιδιά από τους συλλόγους Mensa και τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο για τα δημογραφικά στοιχεία, το Τεστ Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων και η Νέα Κλίμακα Γενικευμένης Αυτοαποτελεσματικότητας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν υψηλά επίπεδα γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας στο συγκεκριμένο δείγμα. Ο Κοινωνικός τύπος επαγγελματικών ενδιαφερόντων βρέθηκε ως επικρατέστερος ακολουθούμενος από τον Πρακτικό και τον Καλλιτεχνικό τύπο. Από τους παράγοντες στατιστικά σημαντική σχέση με την πολυδυναμικότητα βρέθηκε να έχει ο τύπος σχολείου και η ηλικία. Αντίθετα η πολυδυναμικότητα δεν βρέθηκε να σχετίζεται με την γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα ερμηνεύονται διεξοδικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην έρευνα, την εκπαίδευση και την συμβουλευτική σταδιοδρομίας. - PublicationΣυναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό και αυτοαποτελεσματικότητα γυναικών επιχειρηματιών(Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών : Μεταπτυχιακό Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, 2021-10)
;Κελαράκου, ΕυγενίαΔρόσος, ΝίκοςΗ συναισθηματική νοημοσύνη ως εννοιολογική κατασκευή εσωκλείει χαρακτηριστικά και ικανότητες του ατόμου και επιδρά σε διάφορες πτυχές της ζωής του. Εστιάζει στο κατά πόσο μπορεί να αντιληφθεί και να εκφράσει τα συναισθήματά του και του περιγύρου του. Επίσης, η αυτοαποτελεσματικότητα σχετίζεται με την προσωπική πεποίθηση τού καθενός για το αν μπορεί να τα καταφέρει ανεξαρτήτως των εξωτερικών συνθηκών. Η παρούσα εργασία αφορά την συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό και την αυτοαποτελεσματικότητα των γυναικών επιχειρηματιών. Η έρευνα ήταν ποσοτική και αξιοποιήθηκαν δύο ψυχομετρικά εργαλεία, το Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue) στην ελληνική εκδοχή και το Ερωτηματολόγιο Αυτοαποτελεσματικότητας στον Σχεδιασμό Σταδιοδρομίας. Λόγω της πανδημίας του COVID-19 κατασκευάστηκαν δηλώσεις που αφορούσαν την ψυχολογική, κοινωνική και εργασιακή πραγματικότητα. Τα κυριότερα ευρήματα βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων είναι τα ακόλουθα: οι δύο μεταβλητές εμφανίζουν συνάφεια, κάποια δημογραφικά στοιχεία επηρεάζουν τις δηλώσεις περί κορωνοϊού, το συνολικό σκορ των μεταβλητών και κάποιες παραμέτρους τους και δεν διαφοροποιούνται ούτε οι γυναίκες μεταξύ τους ούτε τα δύο φύλα, τα οποία απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα. Ολοκληρώνοντας, τονίζεται η σημαντικότητα των μεταβλητών αυτών ως δεξιότητες ζωής, ώστε να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίζουμε ό,τι απρόβλεπτο προκύψει είτε στον εργασιακό χώρο είτε στην ζωή.