Business Administration / Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μ.Β.Α)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Business Administration / Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μ.Β.Α) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 118
Results Per Page
Sort Options
- PublicationManagement quality systems : The European quality asssurance in vocational educational and training : a study case of Cyprus initial vocational education and training(School of Business Administration : Master of Business Administration, 2020-03-26)
;Theocharous, AristosChourides, PierisThe importance of Vocation and Education Systems across the European Union has been regularly stressed through a number of decisions by the appropriate EU stakeholders. To support the work done for improving VET conditions, thus participation, the EU commission had introduced the European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET), Its mission is to ‘…. bring together the EU Member States, the Social Partners and the European Commission to develop and improve quality assurance in European VET systems within the context of the implementation of the European Quality Assurance Reference Framework …’. Juxtaposing EQAVET against leading quality management systems, such as the EFQM and ISO implementation, it is evident that the methodology of EQAVET was based on the basic principle of Plan-Do-Check-Act cycle and the phases of its implementation were influenced by the EFQM excellence model. However, overall there are many differences, such as the fact that EQAVET is “static” using a set of, narrowly predefined indicators, whereas EFQM uses the versatile RADAR logic for providing a structured approach to questioning the performance of an organisation. It is also evident that the EQAVET indicators do not enclose any strategic objective, but they have rather a simplistic approach as to accommodate the cross cutting evaluation of VET systems throughout the European Union. There are different IVET systems in EU and a ‘one size-fits all’ approach when it comes to evaluate the performance of the systems does not seem to work in this case. Furthermore, to support this theory, the implementation of EQAVET in Initial VET in Cyprus was examined. - PublicationΟι ενοποιημένες επικοινωνίες μάρκετινγκ στην διαδικασία προσέλκυσης φοιτητών σε πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Κύπρο(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2020-04-29)Δημητρούλλας, ΚωνσταντίνοςΗ σημαντικότητα της διαφήμισης στο σύνολο των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης διαφαίνεται από το γεγονός ότι τα τελευταία 30 και πλέον χρόνια στον τομέα αυτό παρουσιάζεται κατά μέσον όρο ετήσια αύξηση δαπανών της τάξης του 7% (Τραϊφόρου, 2013). Μια μεγάλη καινοτομία των τελευταίων ετών είναι η προσθήκη στα παραδοσιακά εργαλεία επικοινωνίας όπως ραδιόφωνο, τηλεόραση, προσωπικές πωλήσεις κ.α., του διαδικτυακού μάρκετινγκ. Την ίδια στιγμή οι εταιρίες προσπαθούν να προσαρμόσουν τα μηνύματα από τα διάφορα εργαλεία επικοινωνίας που χρησιμοποιούν ώστε να εκπέμπεται ένα κοινό, συναφές μήνυμα για μεγιστοποίηση της συνδυασμένης αποτελεσματικότητας τους. Ο ανταγωνισμός μεταξύ πανεπιστημίων στο νησί, αλλά και γενικότερα, ωθεί τα ιδρύματα να υιοθετήσουν τις διάφορες πρακτικές και εργαλεία επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται και από τις επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους για προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού αλλά και πιο ψηλού επιπέδου φοιτητών στα προγράμματα σπουδών που προσφέρουν. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στην διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των διαφόρων εργαλείων επικοινωνίας για προώθηση προγραμμάτων σπουδών αλλά και της συνδυασμένης δράσης που μπορεί να έχουν στις κατηγορίες, «Μαθητές», «Φοιτητές» και «Γονείς» αλλά και στις υποκατηγορίες «Άριστοι μαθητές» και «Άριστοι φοιτητές». Έχει εντοπιστεί ότι για όλες τις κατηγορίες η πιο σημαντική μέθοδος επικοινωνίας είναι οι διάφορες εκδηλώσεις του διαδικτυακού μάρκετινγκ και ο συνδυασμός τους. Έχει εντοπιστεί όμως ότι άλλοι μέθοδοι επικοινωνίας διαφέρουν σε αποτελεσματικότητα μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών. Η εργασία αυτή αναζητεί επίσης να εντοπίσει τα πιο σημαντικά κριτήρια από πλευράς της αγοράς στην επιλογή πανεπιστημιακού ιδρύματος. Σε όλες τις κατηγορίες αλλά και υποκατηγορίες η εικόνα είναι παρόμοια με τα δύο πιο σημαντικά κριτήρια να είναι η ύπαρξη του κλάδου σπουδών που ψάχνει ο μαθητής/φοιτητής αλλά και η ευκολία εξεύρεσης εργασίας μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Το λιγότερο σημαντικό κριτήριο στην επιλογή πανεπιστημιακού ιδρύματος, από αυτά που ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες όλων των κατηγοριών, έχει εντοπιστεί να είναι η γνώμη των φίλων τους για το ίδρυμα. Περεταίρω, η εργασία διερευνά την επίδραση που έχουν στην αγορά οι εκδηλώσεις δημοσίας προβολής από πλευράς πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Τα δεδομένα που έχουν συλλεγεί υποστηρίζουν ότι η επίδραση των εκδηλώσεων αυτών έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στις ομάδες «Μαθητές» και «Φοιτητές» από ότι στην κατηγορία «Γονείς». Επίσης έχει εντοπιστεί ότι η εκδήλωση με την μεγαλύτερη επίδραση για κάθε μία κατηγορίες «Μαθητές», «Φοιτητές» και «Γονείς» είναι διαφορετική, με τους πρώτους να προτιμούν το πανεπιστήμιο να έχει περιβαλλοντική δράση, τους δεύτερους να ασχολείται με τον εθελοντισμό ενώ τους τελευταίους να διοργανώνει εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς και παιχνίδια. Τέλος η εργασία πραγματεύεται με διάφορες πτυχές της φοίτησης οι οποίες θα μπορούσαν να ωθήσουν ένα απόφοιτο/φοιτητή στο να προωθήσει το πανεπιστημιακό ίδρυμα που σπούδασε σε κάποιο φίλο/συγγενή του και άρα να χρησιμοποιήσει με τον τρόπο αυτό το πανεπιστήμιο το εργαλείο επικοινωνίας «Από στόμα σε στόμα» (Word of mouth). Έχει διαφανεί ότι οι παράγοντες που διερευνήθηκαν μπορούν μόνο μερικώς να προβλέψουν την ένταση με την οποία ένας φοιτητής μπορεί να προωθήσει το πανεπιστημιακό ίδρυμα σπουδών του. Η διαδικασία χρήζει περεταίρω διερεύνησης.
- PublicationCustomer involvement in the decision- making process. The impact on the company's innovative capabilities(School of Business Administration : Master of Business Administration, 2020-04-29)
;Papadopoulou, MariaEfstathiades, AndreasThis study investigates the customer involvement in decision making procedure and the impact on company’s innovative capabilities. A survey with quantitative questionnaires was used. Based on a sample of 98 companies in Cyprus, the results indicate that customer involvement positively affects innovation capability. Furthermore, the innovation capability positively affects company’s performance. Additionally, a strong positive relationship is also indicated between customer involvement, innovation capability and customer relationship management. Finally, along with limitations and future research avenues, study findings and implications are discussed. - PublicationCorrelation between tax rates and economic growth : evidence from Greece and Cyprus(School of Business Administration : Master of Business Administration, 2020-05-01)
;Fidanis, AntoniosKythreotis, AlexiosThis study presents an empirical analysis of the correlation between some type of taxes and the economic growth in Greece and Cyprus in the period between 1995 and 2017. With a view to identify the impact of tax forms on economic growth and their relationship, the author decided to analyze a multiple linear regression panel through the use of Microsoft Excel package where gross domestic product is the dependable variable, while Value Added Tax, excise duties and consumption taxes, corporate income tax, personal income tax and net social contributions are the independent variables. It is undeniable that the revenue of any economy globally depends on taxation and apart from this function, taxes assist the governments to achieve macroeconomic targets in the field of fiscal and monetary policies. However, each country should design its own tax system based on numerous factors as tax structures seem to have different impact on economy activity for each nation something that has been proved also by the results of the analysis of the economic data of the on subject countries. The results in Greece have shown that value added tax, personal income tax and corporate tax have a positive impact on economic growth while excise duties and consumption taxes and the net social contributions have a negative impact but only VAT and net social contributions have a statistically significant impact. In the case of Cyprus, VAT, personal income taxes and net social contributions have a positive impact on economic growth while excise duties and consumption taxes and corporate taxes have a negative impact with the last type of tax being the only significant statistically. - PublicationΕφαρμογή και εκπαίδευση στρατηγικής ασφάλειας και υγείας στη βιομηχανία και σε κλινικά εργαστήρια, στην Κύπρο χρησιμοποιώντας και καινοτόμους τρόπους εκμάθησης(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2020-05-01)
;Βούρναρη, ΕρασμίαΜπούστρας, ΓιώργοςΗ σωστή και ασφαλής διαχείριση των κινδύνων από τις χημικές ουσίες σε μια φαρμακευτική βιομηχανία ξεκινά με την αντίληψη του κινδύνου και τον εντοπισμό τους. Η σωστή πληροφόρηση και η συνεχής εκπαίδευση συμβάλλουν στη βελτίωση των συνθήκων εργασίας σε όλες τις βιομηχανίες και ενισχύουν την ανάπτυξη των εταιριών. Κάθε εταιρία είναι υποχρεωμένη με βάση τον νόμο να τηρεί τους κανόνες ασφάλειας και υγείας. Παρ όλους τους αυστηρούς κανονισμούς, νομοθεσίες, συνεχείς σεμινάρια και εκπαιδεύσεις στους υπεύθυνους και το εργασιακό προσωπικό των βιομηχανιών, δεν υπάρχει σημαντική μείωση σε τραυματισμούς και ατυχήματα. Κάθε βιομηχανία είναι μοναδική και αναλόγως κάθε εταιρεία έχει τους δικούς της κανονισμούς σε θέματα διαχείρισης ασφάλειας και αξιολόγησης κινδύνου, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρότυπα ασφαλείας. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι με τη συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση για τη σωστή χρήση των χημικών ουσιών στην εργασία, μπορούν να επιδράσουν θετικά στην μείωση των ατυχημάτων και των τραυματισμών, με την αναγνώριση και την βελτίωση της αξιολόγησης των κινδύνων. Σημαντικό ακόμη είναι η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας σε θέματα ασφάλειας και υγείας και συγκεκριμένα υπάρχουν οι καινοτόμες τεχνολογίες, όπως η εικονική και επαυξανόμενη πραγματικότητα (VR/AR), οι οποίες μπορούν να επιδράσουν θετικά στην μείωση των ατυχημάτων, με την αναγνώριση, την βελτίωση της αξιολόγησης των κινδύνων και ακόμη να εφαρμοστεί για την αναπαράσταση και την διερεύνηση ενός ατυχήματος. - PublicationΗ οργάνωση και η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης προμηθειών : ένα διαχειριστικό εργαλείο απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2020-05-02)
;Ανδρέου, ΜαρίαΕυσταθιάδης, ΑνδρέαςΗ εποχή μας χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, οξύνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για κατάλληλο προγραμματισμό των λειτουργιών της επιχείρησης, πράγμα που επιτυγχάνεται με τη σωστή και αποτελεσματική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με αυτόν τον τρόπο, η εκάστοτε επιχείρηση αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Η μελέτη αυτή έχει σχεδιαστεί για να διερευνήσει κατά πόσο οι κυπριακές παραγωγικές βιομηχανίες εφαρμόζουν τα συστήματα διαχείρισης προμηθειών και πως αυτό επιδρά στην παραγωγικότητα και στη απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Αρχικά, προσδιορίζεται το στάδιο κωδικοποίησης των προμηθειών καθώς και η συχνότητα καταγραφής αποθεμάτων από τις επιχειρήσεις. Στην συνέχεια, ερευνήθηκε η εφαρμογή των συστημάτων διαχείρισης προμηθειών, το στάδιο ποιοτικού ελέγχου των προμηθειών, τα κυριότερα προβλήματα που εμφανίζονται κατά τη διαχείριση προμηθειών/αποθεμάτων καθώς και οι πιθανοί λόγοι εμφάνισης αυτών των προβλημάτων. Επιπρόσθετα, αξιολογήθηκε η ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών από τις υπό μελέτη επιχειρήσεις, καθώς και η ικανοποίηση των επιχειρήσεων από τους προμηθευτές τους. Tέλος, αξιολογήθηκαν και οι παράμετροι αποδοτικότητας του συστήματος διαχείρισης προμηθειών/αποθεμάτων που εφαρμόζεται από τις επιχειρήσεις καθώς και η χρήση αυτόματων συστημάτων διαχείρισης προμηθειών. Στο τέλος της μελέτης, όλα τα αποτελέσματα αναλύθηκαν και παρουσιάζονται καθώς επίσης δίνονται προτάσεις βελτιώσεις της αποδοτικότητας του συστήματος για τις εξεταζόμενες εταιρείες. - PublicationΗ επαγγελματική εξουθένωση των αστυνομικών της γειτονιάς παγκύπρια(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2020-05-04)
;Γεωργίου, ΜιχάληςΛαζάρου - Κιττένη, ΚάθρινΕισαγωγή: Η έννοια της επαγγελματικής εξουθένωσης σε διάφορες ομάδες επαγγελματιών έχει μελετηθεί ιδιαίτερα. Υπάρχει, όμως, η ανάγκη μελέτης της έννοιας αυτής και ανάμεσα στους Αστυνομικούς της Γειτονιάς που υπηρετούν στην Αστυνομική Δύναμη Κύπρου, αφού η ύπαρξη αντίστοιχης ερευνητικής βιβλιογραφίας δεν έχει εντοπιστεί. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν οι Αστυνομικοί της Γειτονιάς στην Κύπρο. Επί μέρους στόχοι για το θέμα αυτό ήταν η διερεύνηση (α) των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν οι Αστυνομικοί της Γειτονιάς, (β) των υπό-κλιμάκων αυτής, και (γ) η διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ των παραγόντων που συμβάλλουν στην εκδήλωση των συμπτωμάτων αυτών. Μεθοδολογία: Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ Δεκεμβρίου 2018 και Ιανουαρίου 2020 σε ολόκληρη την ελεύθερη Κύπρο. Το δείγμα αποτέλεσαν 53 αστυνομικοί που εργάζονται στον τομέα της κοινοτικής αστυνόμευσης, ως Αστυνομικοί της Γειτονιάς. Η συλλογή των πληροφοριών έγινε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, ενώ η συμμετοχή στην έρευνα ήταν ανώνυμη και εθελοντική. Για την καταμέτρηση των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης χρησιμοποιήθηκε η ελληνική έκδοση του εργαλείου Maslach Burnout Inventory, η οποία έχει σταθμιστεί και προσαρμοστεί για τον ελληνικό πληθυσμό. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε περιλάμβανε τις 22 ερωτήσεις της έγκυρης και αξιόπιστης κλίμακας ΜΒΙ, όπου 9 αφορούσαν την αξιολόγηση του επιπέδου συναισθηματικής εξάντλησης, 5 αφορούσαν την αποπροσωποποίηση και 8 την αξιολόγηση του επιπέδου επαγγελματικής ικανοποίησης που λαμβάνουν από την εργασία τους οι αστυνομικοί της γειτονιάς. Επιπλέον στο ερωτηματολόγιο προστέθηκαν ερωτήσεις που είχαν ως στόχο τη συλλογή δημογραφικών στοιχείων, όπως η οικογενειακή κατάσταση, το φύλο, η ηλικία και τα χρόνια υπηρεσίας. Τέλος, το τρίτο μέρος του ερωτηματολογίου επιχείρησε να συλλέξει χρήσιμες εισηγήσεις και προβληματισμούς των συμμετεχόντων σχετικά με το θεσμό της κοινοτικής αστυνόμευσης. Αποτελέσματα: Οι συμμετέχοντες φαίνεται να βιώνουν υψηλά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης, ενώ η ηλικία, η προϋπηρεσία και η οικογενειακή κατάσταση των συμμετεχόντων φαίνεται να είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον παράγοντα αυτό. Το φύλο και η επαρχία στην οποία υπηρετούν δε φαίνεται να σχετίζονται με τα ποσοστά αυτά, ενώ ψηλότερα ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης κατέγραψαν οι συμμετέχοντες που ανήκουν στις μικρότερες/μεσαίες ηλικιακές ομάδες. Συμπεράσματα: Η διοίκηση της Κοινοτικής Αστυνόμευσης θα πρέπει να αξιολογήσει τα ευρήματα της παρούσας έρευνας και να εισαγάγει σεμινάρια επιμόρφωσης του προσωπικού σχετικά με τις επιπτώσεις που επιφέρουν τα αυξημένα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης ανάμεσα στους αστυνομικούς, υποδεικνύοντας παράλληλα τεχνικές αναγνώρισης των αρχικών συμπτωμάτων και αντιμετώπισης τους. Επιπλέον, η έρευνα αυτή καλό θα είναι να επαναληφθεί όταν η διοίκηση προβεί στις κατάλληλες ρυθμίσεις που πιστεύει ότι θα βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης ανάμεσα στους εργαζομένους τους, για να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των μέτρων αυτών και να προβούν στις κατάλληλες τροποποιήσεις αν αυτό κριθεί αναγκαίο. - PublicationΜελέτη επίγνωσης για την χρήση εργαλείων επιχειρηματικού σχεδιασμού στην Κύπρο(Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων, 2020-06-01)
;Σόλωνος, ΚωνσταντίνοςΠαπαγεωργίου, Γεώργιος Ν.Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας αποτελούν μία οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια για την παραγωγή θεμελιωδών αποφάσεων και δράσεων που καθοδηγούν μια επιχείρηση αναφορικά με την ταυτότητά της, τους μακροπρόθεσμους στόχους της και τους λόγους ύπαρξής της. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός θεωρείται ως μία σημαντική πρακτική στρατηγικής διαχείρισης, επιφέροντας σημαντικά οφέλη αναφορικά με τη διαχειριστική ικανότητα, τις δομές εξουσίας, την οργανωσιακή κουλτούρα και την οργανωσιακή αποδοτικότητα των επιχειρήσεων. Στην Κύπρο, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός των επιχειρήσεων ολοένα και βελτιώνεται, και παρατηρούμε ότι επιχειρήσεις τόσο υφιστάμενες αλλά και νεοεισερχόμενες έχουν σαν στόχο την δημιουργία επιχειρησιακού σχεδιασμού ο οποίος τις βοηθά στην προσπάθεια που κάνουν για επίτευξη των στόχων τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ζητήματος του επιχειρησιακού σχεδιασμού καθώς και της μελέτης σκοπιμότητας, εστιάζοντας στις επιχειρήσεις και κατά πόσο εφαρμόζουν επιχειρησιακό σχεδιασμό με την βοήθεια εργαλείων ανάλυσης, μέσω της ανάλυσης της διεθνούς βιβλιογραφίας και της εξέτασης διάφορων παραγόντων που σχετίζονται με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και την μελέτη σκοπιμότητας στην Κύπρο. Επίσης γίνεται μια ανάλυση και αξιολόγηση για την χρήση εργαλείων επιχειρησιακού σχεδιασμού, έτσι ώστε να διακρίνουμε κατά πόσο οι επιχειρήσεις, τόσο υφιστάμενες όσο και νεοεισερχόμενες αλλά και οι εργαζώμενοι σε αυτές, αν έχουν επίγνωση όσον αφορά τα εργαλεία ανάλυσης. Παρόλο όμως που βελτιώνεται δεν χρησιμοποιείται, κάτι που ίσως οφείλεται στο ότι τα εργαλέια ανάλυσης δεν είναι γνωστά. - PublicationRisk Analysis in money laundering(School of Business Administration, 2020-07-01)
;Vishnyakova, AnnaΚυθρεώτης, ΑλέξηςMoney laundering is among the leading concerns affecting banks and other financial institutions across the globe. This research was performed to provide a comprehensive understanding of the risk of money laundering experienced by banks to underlie the formulation of models for identification, analysis, and management of this risk. The research involved two models, risk assessment and customer behavior models. The former model comprised money laundering risk, as the dependent variable, and various independent variables, including private entity’s nationality, private entity’s country of residence, private entity’s profession, corporate entity’s headquarters, corporate entity’s country of residence, and corporate entity’s economic activity. Conversely, the behavioral model, where customer behavior suspicion formed the explained variable, the counter number used by a client, client number, transaction operation code, and currency of the transaction, were the explanatory variables. AA Bank in Europe served as the sample for this study; 107 corporate entities, 107 private entities, and 100 individual clients were involved. Data for 2019 was obtained and regressively analyzed using the Excel Program. The study outcomes indicated that a direct relationship exists between money laundering risk and private entity’s country of residence, private entity’s profession, private entity’s nationality, corporate entity’s headquarters, corporate entity’s country of residence, and corporate entity’s economic activity. Furthermore, it showed that the state of residence and profession of a private entity do not significantly influence money laundering risk. Besides, it exhibited a direct, significant link between behavior suspicion and the customer number, transaction operation code, and the number of counters used by a client. Finally, the outcomes showed that the level of customer behavior suspicion increases while the number of currencies used by a client reduces; nonetheless, this finding was statistically insignificant at the 95% confidence level. Therefore, the research revealed the various aspects that should be considered during the formulation of anti-money laundering policies. - PublicationΜέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο προώθησης προϊόντων / υπηρεσιών(Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων, 2020-07-11)
;Παπουτσής, ΔημήτριοςΧατζηφανής, ΛυκούργοςΣήµερα, τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας όρος που χρησιµοποιείται πολύ συχνά. Είναι το νέο trend και όλοι πλέον γνωρίζουν ή καταλαβαίνουν τι είναι και πώς χρησιµοποιούνται τα µέσα αυτά. Είναι γεγονός ότι το 90% όλων των χρηστών στο Διαδίκτυο τα χρησιµοποιούν µε τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Σε καθηµερινή βάση αποστέλλονται 500M tweets, κοινοποιούνται 500M κοµµάτια περιεχοµένου στο Facebook, 500M Instagram stories 4.4M post blogs 3.5 billion ερωτήσεις αναζήτησης στο Google και 300 ώρες βίντεο µεταφορτώνονται στο YouTube κάθε λεπτό (Google 2020). Εποµένως τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης απολαµβάνουν µια εκπληκτική επιτυχία όσον αφορά την υιοθέτηση και τα επίπεδα χρήσης τους. Με την έλευση τους δηµιούργηθηκε ένα νέο πλέγµα προσωπικών συνδέσεων όπου οι άνθρωποι επικοινωνούν και εκφράζουν η µοιράζονται ιδέες ακόµη και για προϊόντα, επωνυµίες και οργανισµούς. Υπάρχουν πολλές µελέτες που εξηγούν τους λόγους που θα πρέπει οι εταιρίες να αξιοποιήσουν τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και προσπαθούν να τις βοηθήσουν να αποκτήσουν καλύτερη θέση στη social media εποχή. Ωστόσο, λίγες είναι αυτές που µελετoύν την τάση αυτή από την οπτική γωνία των καταναλωτών. Συχνά, οι καταναλωτές έχουν διαφορετική αντίληψη από την αντίληψη που έχουν οι marketer για την προώθηση ενός προιόντος , για παράδειγµα "η εµπλοκή της µάρκας" µέσω των κοινωνικών µέσων στους καταναλωτές, µπορεί να µην είναι ακριβώς αυτό που πιστεύουν οι έµποροι (Sniderman, 2012). Για να αντιµετωπιστεί αυτό το κενό, αυτή η µελέτη στοχεύει στην κατανόηση και την απόκτηση γνώσεων σχετικά µε τη συµπεριφορά αγορών των καταναλωτών στο πλαίσιο των µέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα µέσω τρίων ερευνητικών ερωτήµατων: 1. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τους Έλληνες καταναλωτές για να λαµβάνουν πληροφορίες και να αγοράζουν µέσω των µέσων κοινωνικής δικτύωσης; 2. Πώς επηρεάζουν αυτοί οι παράγοντες την πρόθεση αγοράς; 3. Υπάρχουν χαρακτηριστικά των καταναλωτών που διαφοροποιούν τη συµπεριφορά τους; Για τους σκοπούς αυτής της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική ερευνητική µέθοδος. Τα δεδοµένα συγκεντρώθηκαν µέσω µιας ηλεκτρονικης πλατφόρµας έρευνας (http://www.mysurvs.com) Νοέµβριος-Ιανουάριος 2020 όπου αναρτήθηκε ενα ερωτηµατολόγιο µε σκοπό να δηµιουργηθεί ένας σύνδεσµος . Ο συγγραφέας δηµοσίευσε στη συνέχεια τον σύνδεσµο έρευνας σε διάφορες πλατφόρµες µέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και άλλων εφαρµογών, όπως εργαλεία ανταλλαγής άµεσων µηνυµάτων ή email. Τα ευρήµατα έδειξαν ότι η διάσταση της κοινωνικοποίησης των µέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει µια σηµαντική θετική επίδραση στην εµπιστοσύνη των καταναλωτών. Η επίδραση της προσβασιµότητας στην εµπιστοσύνη των καταναλωτών στα κοινωνικά µέσα δεν είναι σηµαντική. Η ταχύτητα χρήσης των µέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν φάνηκε να έχει σηµαντική επίδραση στους καταναλωτές. Η εµπιστοσύνη έχει αρνητική και σηµαντική επιρροή στον αντιλαµβανόµενο κίνδυνο αλλά δεν έχει επιρροή στην πρόθεση αγοράς. Και τέλος, προέκυψε ότι η επίδραση της αντιλαµβανόµενης αξίας στην πρόθεση αγοράς είναι σηµαντική και δείχνει ότι εάν οι καταναλωτές έχουν υψηλή αντίληψη για τη χρησιµότητα των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, η πιθανότητα χρήσης τους για αναζήτηση πληροφοριών προϊόντος και αγοράς είναι πολύ υψηλή. Επιπλέον, το εµπειρικό µέρος της έρευνας προσπαθεί να παρέχει πληροφορίες για το πως µια επιχείρηση µπορεί να ενσωµατώσει µε αποτελεσµατικό τρόπο τα µέσα αυτά ως εργαλεία marketing για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της. Τα ευρήµατα και τα συµπεράσµατα που παρουσιάζονται στην έρευνα επειδή βασίζονται σε δειγµατοληψία ευκολίας µε βάση την εύκολη προσβασιµότητάς του δείγµατος και την εγγύτητά τους προς τον ερευνητή, µπορεί να µην είναι αντιπροσωπευτικά και κατάλληλα για έρευνα και συµπεράσµατα σε επίπεδο πληθυσµού. - PublicationΗ στάση των καταναλωτών έναντι των λειτουργικών τροφίμων(Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων, 2020-07-13)
;Καρβέλα, ΕυαγγελίαΧατζηφανής, ΛυκούργοςΤην τελευταία χρόνια ένας νέος όρος χρησιμοποιείται στον χώρο των τροφίμων. Τα λειτουργικά τρόφιμα αποτελούν μια νέα διατροφική πραγματικότητα, η οποία συνεχώς βρίσκει έδαφος για να αναπτυχθεί. Ο λόγος αυτής της ανάπτυξης βασίζεται στην επιθυμία των καταναλωτών είτε να ενισχύσουν τον οργανισμό τους μέσω της διατροφής είτε επιθυμούν να προλάβουν ή να καθυστερήσουν ασθένειες αλλά και της ανάγκης τους να προλαμβάνουν τις ασθένειες παρά να τις θεραπεύουν. Τα λειτουργικά τρόφιμα εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τη δεκαετία του ‘80 στην Ιαπωνία και από εκεί εξαπλώθηκαν σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Η ραγδαία αυτή ανάπτυξη οδήγησε στη διεξαγωγή ερευνών για την καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων γύρω από τα λειτουργικά τρόφιμα τόσο σε επίπεδο παγκόσμιο όσο και στην εγχώρια αγορά και αποτέλεσε το λόγο συγγραφής της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ποσοτική έρευνα σχετικά με τους Έλληνες καταναλωτές είναι ότι εμπιστεύονται τα λειτουργικά τρόφιμα και τα καταναλώνουν πολύ συχνά ακόμα και όταν δεν γνωρίζουν τι ακριβώς είναι. Εάν και δεν έχουν καθαρή εικόνα για το τι ακριβώς κάνουν έχουν γνώση για τη μεγάλη γκάμα που έχουν καθώς επίσης μπορούν να διακρίνουν ποια μπορούν να επιδράσουν θετικά στην υγειά τους και ποια όχι. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι τα τρόφιμα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση αλλά και τη βελτίωση της υγείας τους, καθώς και να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν κάποια προβλήματα υγείας. Οι πληροφορίες που συλλέγουν γύρω από τα τρόφιμα αυτά είναι πολλές μα υπερισχύουν εκείνες των ειδικών σε θέματα διατροφής (γιατροί, διατροφολόγοι κ.α.) μιας είναι πιο προσεκτικοί σε θέμα υγείας. Όλοι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να καταναλώσουν κάτι αντίστοιχο άσχετα με τον γενικότερο τρόπο ζωής του (υγιεινό ή συμβατικός) και το κόστος δεν αποτελεί για αυτούς ανασταλτικό παράγοντα εάν το πλεονέκτημα είναι μεγάλο υπερ. της υγεία τους. - PublicationGDPR impact on Digital Marketing. Positive or Negative information ?(School of Business Administration, 2020-07-13)
;Demetriou, PanayiotisΕυσταθιάδης, ΑνδρέαςThis research measured the impact of the new regulation GDPR on digital marketing if it was positive or negative. More specifically, the new GDPR rules have transformed the way in which a digital campaign must be designed and are a challenge for every company active in various sectors, such as retail, industry, food/beverage, social media and others. The primary aim of the current research is to measure whether the application and adherence to GDPR affects the companies positively or negatively, and in any case, which are the overall impacts on a company’s ROI or Marketing Engagement. It has proven that GDPR is positively correlated with Customer Engagement and ROI, as GDPR has transformed customer experience to a whole new level. Moreover, it has been found that GDPR may have a positive impact on Digital Marketing, but these benefits are diverse among companies of different sizes. - PublicationComplaint behaviour in Cyprus. When and why consumers complain? Is there any distinction between online and offline consumers?(School of Business Administration, 2020-07-14)
;Siakola, AlexandraΜύρια ΙωάννουConsumers are often dissatisfied from a product they purchased or a service they visited. According to studies, over fifty percent of dissatisfied consumers do not complain. There are various reasons that consumers do not protest, the most common is that they believe that nothing will change even if they do so. Moreover, most consumers consider complaining process as a stressful and pointless procedure that requires time and effort. Also, most of them are shy to complain, and thus they just leave the service and search for alternatives. Consumers that do react towards dissatisfaction, usually complain to the service, refer to organizations for consumers’ rights, or speak in negative words within their close environment. Online consumers are more often dissatisfied, though complain less than the offline consumers. Furthermore, on contrary with offline consumers, they may blame themselves for their dissatisfaction, as they by their own chose the specific service/website. Complaint opportunistic behaviour is the way that some consumers behave in order to take advantage and thus be benefited financially. Most consumers in Cyprus complain occasionally, mainly because of impoliteness and when they have to wait for a long time. Furthermore, they complain when they have time available and when the problem is serious. The services that protest more about are public services and restaurants. Online consumers in Cyprus complain less than offline ones and those that protest they do so through e-mail, but also face to face method. The main reason that online consumers complain is when they receive a different product from the one they ordered. There are cases of consumers that behave in opportunistic way, though they do not consist the total of population in Cyprus. The most common service that opportunistic behaviour is observed in Cyprus are telecommunication services, where for example co - PublicationCyprus Airports Energy Efficiency & Culture(School of Business Administration, 2020-07-14)
;Kynigos, YiannisΠαπαγεωργίου, Γιώργος Ν.Energy, in its various forms, is essential in operating the airports. It powers the systems and it lands and takes off aircrafts. It is the heart of communication and in effect, the heart of all airport operations. Lose it and you are at a standstill. It does have however its downturns, it contributes to the global climate change through the significant amounts of CO² it produces and emits, as a result of electricity consumption and fuel burnt. An evaluation of the EnMS system is carried out to indicate that Managing energy efficiently is the key factor in controlling emissions. Local and international legislation as well as cost elements are the driving force of the energy efficiency agenda. In this thesis I will explain how you can achieve that through government regulations ISO 50001:2011 and culture campaigns. As a result of the work presented in this thesis, the airports have achieved a very important savings in energy in excess of 24% over the last years. From 44.55 GWh down to 33.93Gwh for the Cyprus Airports. A further 9-10% reduction in energy is expected next year. Also on future project a solar park will be developed in Larnaca and Pafos terminal covering a footprint of 45000m2 with 11270 panels which will generate power of 24% of total need of 3.5MW, and for Pafos terminal covering a footprint of 20000m2 with 4000 panels which will generate power of 30% of total need of 1.1MW. Upon the EM we determined to open this initiative to all International Airports community. As a result, a cross departmental Energy Committee was set up. The committee is part of the Company’s overall environmental commitment. It provides an inclusive forum for management, staff and eventually the entire airport community to participate in identifying, exploring, and pursing further energy saving opportunities. The method that was used for the first part of this survey was the Workplace site observation data collection, that examine the methods and the best practises they have used, find what they have achieved and analyse through data collection. Through Workplace site observation data collection, I have studied the Cyprus Airports profile and their Scope, the Terms and definitions of Energy management system requirements and Management responsibility. As a result of WSODC an energy policy was formed and distributed to the airport community. Energy planning, Energy review, Legal and other requirements were also under the microscope of this research. By monitoring the Energy performance indicators through BMS system we have set the energy targets, the energy management, the future action plans and we have Implement and operate awareness trainings for save energy culture. Communication, Documentation and control of documents, Operational control, Design, Procurement of energy services, products, equipment and energy, Checking, Monitoring, measurement and analysis, Evaluation of compliance with legal requirements and other requirements are part of this thesis. Internal audit of the EnMS, Nonconformities, correction, corrective action, preventive action, Control of records, Responsibility, Interactions Chart/diagram, Organisation Chart, and their objectives are described in detail in the following pages. In order to create culture, in an Energy Management scheme, a campaign was developed and implemented which helped tenants and staff to reduce the cost of doing business through energy efficiency. Cyprus Airports as a large energy user it has been one of the sectors of focus. Several installations have shown substantial energy savings as described. Most of these efficiency projects, however, have focused primarily on physical upgrades and technologies. Further, most projects have focused on administrative and operational areas of energy use. The second part of this thesis evaluates the energy related behaviours of residents’ staff and tenants in Cyprus Airports which did not received formal attention at that time. In the implemented behaviour save energy culture campaign, a typical goal was set up, to get staff and tenants to modify their habits so that energy use is reduced .The target amount of reduction is based on a variety of factors, including Airport energy goals and behaviour, based on energy reductions achieved in other areas of the Airport. Another goal was to reduce energy costs over a certain time. However, that reduced costs, though desirable, may not necessarily mean reduced energy use. Reduced costs could reflect reduced of electricity rates even when the same, or more, energy is expended. Thus, was one of the campaign’s goals that must be actual reductions in energy use, not simply lower expenses to the Airport. Getting people to change their behaviours is challenging and usually requires time to make the behaviour a habit. With the implemented campaign and survey, we have talented people to change their behaviour and to modify their habits according to save energy save culture and inherit that culture not only in Airports but also in their personal lives. For the purpose of this thesis, a quantitative method was used, and primary data collected through selfadministered questionnaire contained 10 questions that examines the behaviour and the culture of the community regarding the save energy practises. The survey was distributed electronically and created online using Microsoft office 365 – Forms app. The survey prepared was completed by 40 respondents, out of 209 questionnaires that have been distributed and 40 completed surveys have been collected and analysed through SPSS. - PublicationHow Project Management Principles are related to the success of a business(School of Business Administration, 2020-07-14)
;Konstanti, AthenaΕυσταθιάδης, ΑντρέαςProject management is a significant tool and it has become crucial in the management of organizations, be it profit or nonprofit oriented. The majority of organizations coordinate their strategic objectives according to the nature of their projects. However, the success of these projects is to a large extent depends on the knowledge, skills, tools and techniques apply by the project manager. Facing resources constraints, organizations find ways of utilizing the limited available resources to achieve the most result by coordinating and managing those resources with possible maximum efficiency. This thesis is set to examine how the general application of project management tools and techniques can help organizations to carry out these projects effectively and efficiently. The research question – How Project Management Principles are related to the success of a business- was initially set and carried out using a self-constructed questionnaire, which has been distributed to more 62 Cypriot companies to participate. Findings: This research covered, and revealed a lot of useful information about the Project Management tools and principles used by Cypriot companies, which are engaged in the delivery of various projects. On top of that, according to the results of regression analysis there is a positive relationship between the use of Project Management tools and company’s overall performance, meaning that a company which has a good Project Management System (human resources, natural resources, procedures, methodology) is likely to have a better overall performance than a company which does coordinate its projects according to the Project Management principles and methods. The findings of the current study can serve as a roadmap not only for the companies that are not applying Project Management tools but also for the companies that they are already engaged in Project Management philosophy and they can improve their current operations. Considering that competitive advantage in our modern world is a combination of various parameters, Project Management can be a great force in the continuous efforts of an organization to remain sustainable, profitable and competitive in the market. - PublicationΤα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης στους Κύπριους καταναλωτές. Η περίπτωση της εταιρείας Sigma Radio TV.(Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων, 2020-07-17)
;Αβραάμ, ΣταυριάναΧατζηφανής, ΛυκούργοςΑυτή η μελέτη στοχεύει στην κατανόηση και την απόκτηση γνώσεων σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών στο πλαίσιο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Κύπρο. Το ερευνητικό κίνητρο βασίζεται σε δύο προοπτικές. Από τη θεωρητική εκτίμηση, υπάρχουν άφθονες έρευνες για την ηλεκτρονική συμπεριφορά των καταναλωτών. Αυτές οι μελέτες υποστηρίζονται συνήθως από θεωρίες που αντλούνται από παραδοσιακές έρευνες συμπεριφοράς καταναλωτών. Οι Cheung et al. (2005) εξέτασαν 355 άρθρα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών στο διαδίκτυο και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Θεωρία Επιβεβαίωσης Προσδοκιών (ECT), η Θεωρία Διάχυσης Καινοτομίας (IDT), το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM), η Θεωρία της Προγραμματισμένης Συμπεριφοράς (TRA) είναι οι πιο συχνά εφαρμοζόμενες θεωρίες. Ωστόσο, λείπει η βιβλιογραφία που επικεντρώνεται στην επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καταναλωτική αγοραστική συμπεριφορά και ακόμη λιγότερες είναι εμπειρικές μελέτες σχετικά με την επίδραση των κοινωνικών μέσων στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Επιπλέον, η τρέχουσα βιβλιογραφία για τα κοινωνικά μέσα σχετίζεται περισσότερο με την πρακτική χρήση και εφαρμογή, αντί των θεωριών και των μοντέλων που είναι χρήσιμα για την ακαδημαϊκή έρευνα. Με βάση τους ερευνητικούς στόχους και τα κίνητρα, διατυπώνονται δύο γενικά ερευνητικά ερωτήματα ως εξής: 1. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τους Κύπριους καταναλωτές για να αποκτήσουν πληροφορίες και να αγοράσουν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης; 2. Πώς επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την πρόθεση αγοράς των Κύπριων καταναλωτών; 3. Πώς επηρεάζουν τα κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών την χρήση ή την πρόθεση χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης; - PublicationΗ επίδραση της κλιματικής αλλαγής στις επιχειρήσεις και η δημιουργία «περιβαλλοντικής επιχειρησιακής πολιτικής και η εγκατάσταση ΑΠΕ(School of Business Administration, 2020-07-27)Καμπούρης, ΠαναγιώτηςΤα τελευταία χρόνια, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κρούνε το κώδικα του κινδύνου καθώς παρατηρείται συνεχώς μία επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής λόγω της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Λαμβάνοντας, επίσης υπόψη την μικρή βιβλιογραφία που υπάρχει και ειδικότερα για τα δεδομένα της Κύπρου, πάρθηκε η απόφαση της διεξαγωγής της παρούσας μελέτης. Στόχος, της παρούσας ερευνητικής πρότασης είναι να μελετηθεί η γνώση και η πρόθεση των κυπριακών εταιρειών να επενδύσουν σε μια «πράσινη επιχειρησιακή πολιτική» και εγκατάσταση μονάδας ΑΠΕ. Στην παρούσα ερεύνα έλαβαν μέρος 111 μέλη της εργασιακής κοινότητας της Κύπρου με απλή τυχαία δειγματοληψία. Όλες οι απαντήσεις πάρθηκαν μέσα από τα ερωτηματολόγιο που είχαν στην διάθεση τους, στην συνέχεια τα δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας το λογισμικό πρόγραμμα SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν αρχικά την γνώση των εργαζόμενων στα περιβαλλοντικά θέματα, αλλά ως επιχειρήσεις επιδιώκουν την κυβερνητική στήριξη για την δημιουργία επιχειρησιακής περιβαλλοντικής πολιτικής αυτό καταδεικνύετε καθώς κατά την ανάλυση της γραμμικής παλινδρόμησης το R2 είναι 73% έτσι διαφάνηκε να είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εγκατάσταση ΑΠΕ. Επίσης, αναμένεται ότι η κοινωνική τάση θα επηρεάσει την στροφή των εταιρειών προς αυτή την πολιτική καθώς ο συντελεστής Pearson r είναι 0,316 και καταδεικνύει την θετική συσχετική μεταξύ την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών ως προς τις «πράσινα αγαθά» των επιχειρήσεων . Την ίδια στιγμή το οικονομικό κομμάτι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφαση των εταιρειών για την δημιουργία αυτής της πολιτική καθώς και η εγκατάσταση ΑΠΕ, ο λόγος αυτός αποδεικτικέ χάρις την γραμμική παλινδρόμηση όπου το R2 είναι αρκετά 74% και διαφαίνεται μια θετική σχέση ανάμεσα στην εγκατάσταση μονάδας ΑΠΕ και την μείωση στο λογαριασμό του ηλεκτρισμού . Τέλος, η ύπαρξη επιχειρησιακής περιβαλλοντικής κουλτούρας δημιουργεί ελπίδα για το μέλλον της Κύπρου.
- PublicationEmpirical comparisons of the access to and benefits of crowdfunding and microfinance in developing countries relative to the status of Cyprus.(School of Business Administration, 2020-08-10)
;Ioannou, MichaelΜιχάη Γιαννάκη, ΣιμόναThis work considers two concepts, crowdfunding and microfinance, whose prominence and exposure are growing in financial circles over the last decade, gaining momentum and becoming increasingly pursued by businesses and entrepreneurs. After introducing and defining the main themes and terms associated and utilized in the study, the focus shifts onto the literary reflections extracted from the resources reviewed. The consensus overall suggests that certain industries are better suited for crowd-funding due to the acquirement of long-term interested customers/investors. Microfinance is associated primarily with lower income areas and businesses, but a distinction is made between pay-day loans and microfinance. Original data was collected from respondents in four different countries, chosen for their proximity and size. Questionnaires were sent out, requesting data of a quantitative nature in order to draw up new conclusions and theory on the subject matter. Overall it was found that Cyprus and Malta had very similar results, with Maltese responses having the highest tendency towards pursuing and having successful experiences with crowdfunding and microfinance. Azerbaijan on the other hand showed a very limited exposure to either method, indicating more traditional approaches being used, whilst Luxemburg showed gradual progress towards both. The research was successful since the underlying research objective was supported by the data and literature collected in response to the research questions. Further work urged for a more structured approach to be used across research studies of the same field. - PublicationFuture of Big Data & Digitalization Finance Industry(School of Business Administration, 2020-08-12)
;Mbem Dissack , Georgy DupontΜιχάη Γιαννάκη, ΣιμόναThe world is increasingly changing affecting everything within it with a human being in front line. The advent of the internet has had a tremendous impact on human life. It has influenced all aspect of human life changing, for instance, the way peoples behave and interact in the society, conduct businesses, consumer products and services. Humankind is clearly in engaged in its third industrial revolution characterized by widespread emerging of information and communication technologies. The author of this paper has labelled this period of this century the New era of social changes to emphasize on the fact that he believes it to be the turning point of the current industrial revolution. Arguments to justify his claim are that previous two revolutions lasted more than half century and it has been more than twenty years now that internet became part of human life. If so, far internet technology has speeding up life and making peoples dependent; the next upcoming thirty years and plus might be the best of this revolution. Notably, due to the advent and upgrade of new digital internet-based technologies such as Big data management and analytics tools, IoT, 5G, Cloud Computing, AI, Quantum and Cryptography technology, VR/AR, blockchain just to name few. The author of this paper believes that the particularity of this revolution with the help of its technologies is to bring the digital world as closer as possible to human being and its environment. If in the past technology was developed to boost productivity, now it aims is to put everything at a hand- reach of human being. One could even imagine a distant future were technology make one with human a kind of ‘’Cyborgification’’. The bottom line is that consumers no matter which age do not live as thirty years ago, thus consume products and services differently as well. Currently, four main active generations make up our society (Baby boomers, Generation X, Millennials, generation Z). Arguably, in this paper it was suggested that consumer profile should not be reduced to the year they were born. Age is the inappropriate focus in this new era of social changes. Instead, the center of interest should be identifying consumer’s level of digital activity, if they own a smartphone, an e-mail, use Google or social media. the author suggests the term ‘’eGeneration’’ which stand for engaged generation to identify and describe current consumer’s behavior culture. Even though it is not an age group or that it encompasses main active generations, keys characteristics eGeneration remain the level of internet presence or digital device ownership. In fact, the internet is now an integral part of social life, if for young generations it is even like an extension of themselves, a lifestyle, others, the old generation is adapting or even increasingly compelled to do so. One might wonder why is all this relevant for the future of big data in finance? Well, putting such research in context make less general and deepen the analysis. Furthermore, talking about big data without introducing the type of people producing them online would have made this paper less relevant. Importantly, the author to draw this picture to introduce his sound argument on why and how Customer-Centricity approach is appropriate for the context of digitalized Data-Driven Finance Industry. New revolution, new type of consumer, new business models were created as mentioned in this paper to leverage the power of digitalization. In finance big data would be increasingly useful for customer engagement and experience, risk management, cybercrime and fraud and market trading analysis. Drivers such as data growth and cloud computing and digitalization will surely boost activities in the field. However, it would not be without challenges. Notably, abandon old culture and infrastructures, professional’s skills shortage, data privacy and security. In any case, future of finance cannot be imagined without the influence of big data & digital advanced technologies. In financial market for instance, a practical example namely Blackrock with its system call ALADDIN will be mentioned in this paper to elaborate on how big data would be leverage in the field. How about automate high frequency trading? In financial service big data will increasingly play a more critical role in the improvement of the efficiency of risk management including risk-based price and rating. Or psychological predisposition of borrowers toward revenue generation and spending pattern, vital information that could to be considered when elaborating a credit score rating system. Moven Enterprise and its partners digital customer-centric approach will serve as an example. Technology such cloud computing with its unlimited storage capability will be of a greater benefit for financial big data processing in the future. While AI will be optimized automation, speed, accuracy and efficiency in finance industry. Thus, 5G is more than welcome not only to powered AI but also to speed up the flow of information for an optimum financial front end Realtime experience. How about the relevance that Quantum computing and cryptography would have on a distant future of finance industry? Technology like blockchain is already using cryptographic techniques. Cryptocurrencies aims to establish itself as an alternative or even a replacement of the current financial system in the future. Furthermore, the future of finance industry will surely be impacted with IoT. The fact that financial industry relies heavily on data, make it apparent that customer data systematically collected on their environment would constitute great commodity. The author of this paper believed that, the fact that financial institution will become physically far and digitally at the fingertip of its customers would constitute greater advantage driving far more benefits. In this perspective, customers’ trust will be put essentially on the technology. - PublicationΗ στάση και η συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την ενεργειακή απόδοση(Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων, 2020-08-12)
;Παναγίδης, ΣωτήρηςΠαπαγεωργίου, ΓιώργοςΗ περιβαλλοντική ρύπανση αυξάνεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια ανά το παγκόσμιο και οι διεθνής φορείς προσπαθούν να βρουν λύσεις για να περιοριστεί. Ενα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 25%-30% της ρύπανσης οφείλεται στους ρύπους που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα, έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται συνεχώς προς τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα με απώτερο σκοπό να μειωθεί η αρνητική επίδραση των αυτοκινήτων προς το οικολογικό σύστημα.