Business Administration / Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μ.Β.Α)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- Publication«Παρουσίαση κι αλληλεξάρτηση του ελληνικού κι ευρωπαϊκού θεσμικού περιγράμματος για τον εντοπισμό κι αποτροπή του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος από παράνομες δραστηριότητες. Αποτύπωση της αντίληψης της ελληνικής κοινής γνώμης σε σχέση με τις επιδόσεις και την αποτελεσματικότητα του υφιστάμενου εθνικού πλαισίου»(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων : Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2024-05-18)
;Παναγιωτόπουλος, ΑγησίλαοςKythreotis, AlexisΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποβλέπει στην πολύπλευρη ενημέρωση του αναγνώστη σχετικά με το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος από παράνομες δραστηριότητες σε επίπεδο ελληνικής κι ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Περιγράφεται το φαινόμενο και οι εκφάνσεις του, ενώ ανασκοπείται το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές νομικό πλαίσιο. Προσδιορίζονται συγκεκριμένα ερευνητικά προβλήματα τα οποία μελετώνται μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, ερωτηματολογίου κοινής γνώμης και συνεντεύξεων ειδικών. Το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος έχει σαφείς πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με εκτεταμένο αντίκτυπο στις κοινωνικές δομές. Η αντιμετώπισή του είναι δύσκολη λόγω της ίδιας του της φύσης η οποία τροφοδοτείται από το εγκληματικό στοιχείο, με αποτέλεσμα να εξελίσσεται αενάως. Παρά την πληθώρα θεσμικών πλεγμάτων και νομικών πλαισίων, η παντελής εξάλειψή του δεν έχει ακόμα επιτευχθεί αφού πολλές φορές οι όποιοι μηχανισμοί καταπολέμησής του κρίνονται ανεπαρκείς. Προκύπτει ότι η αποτελεσματικότητα του ελληνικού πλαισίου εξαρτάται άμεσα από τους εθνικούς μηχανισμούς ελέγχου και πρόληψης, την ευρύτερη κρατική μηχανή υπό το πρίσμα της διαφθοράς, της πολιτικής βούλησης και του βαθμού επιβολής του νόμου, αλλά και από τη συμβατότητα και πλήρη εναρμόνισή του με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό. Διακρίνεται δε από συγκεκριμένες διαχρονικές παθογένειες που το καθιστούν τρωτό σε απειλές κι ενέχουν κινδύνους. Παρότι χαρακτηρίζεται από βασικές, «ικανοποιητικές» επιδόσεις, πάσχει στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του κι αποτελεί διαρκώς αντικείμενο συζήτησης. Παρατηρούνται σημαντικά περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης που απαιτούν όμως στοχευμένες παρεμβάσεις. - PublicationEmployee empowerment practices : the impact on employee satisfaction(School of Business : Master of Business Administration, 2027-07-31)
;Hadjiyiangou, EleniEfstathiades, AndreaseΟι οργανισμοί αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις στη βελτίωση της απόδοσης και της παραγωγικότητάς τους στον σημερινό μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό κόσμο. Οι ειδικοί θεωρούν την ενδυνάμωση των εργαζομένων ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο που ενισχύει την οργανωτική απόδοση, την ικανοποίηση των εργαζομένων και την ποιότητα των υπηρεσιών. Η απάντηση στη συνεχή μεταβαλλόμενη τάση της παγκόσμιας επιχειρηματικής ατμόσφαιρας είναι ίσως η πιο σημαντική ανησυχία τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τους οργανισμούς. Προκειμένου να αντιδράσουν στις αλλαγές και τις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών και των ενδιαφερομένων, οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις στην καθοδήγηση της απόδοσής τους. Οι εργαζόμενοι συχνά αγωνίζονται να αρπάξουν και να περιορίσουν τη διαχειριστική τους εξουσία για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις. Μία από τις βασικές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις σε αυτήν την εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι να παρέχει άμεσες απαντήσεις στους πελάτες για να τους κάνει ικανοποιημένους και να αυξήσει την παραγωγικότητα. Παρ 'όλα αυτά, οι κακές οργανωτικές ρυθμίσεις όπως η έλλειψη εξουσίας για λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με την εργασία, περιορισμένη πρόσβαση σε πληροφορίες, έλλειψη ελέγχου στην εργασία, αόριστη και χωρίς νόημα ευθύνη, και το ακατάλληλο σύστημα ανταμοιβών συχνά καθιστούν τις θέσεις εργασίας δύσκολες για τους υπαλλήλους και μειώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών, που τελικά οδηγούν σε δυσαρέσκεια των πελατών. Προκειμένου να κάνουν τους πελάτες ικανοποιημένους και να βελτιώσουν την οργανωτική απόδοση, οι οργανισμοί πρέπει να παρέχουν στους υπαλλήλους αρκετή εξουσία και υποστήριξη. Η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίας αποτελεί βασικό μέλημα για τις επιχειρήσεις, και ο Oliver υποστηρίζει ότι η ικανοποίηση των πελατών εξαρτάται κυρίως από την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας. Η αντιληπτή εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να προσδιοριστεί μόνο από την άποψη της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσίας και τη συνολική ικανοποίηση των εμπειριών των πελατών. Οι οργανισμοί μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις που μπορούν να ενισχύσουν την ποιότητα των υπηρεσιών: την προσέγγιση της γραμμής παραγωγής και την προσέγγιση ενδυνάμωσης. [ - PublicationΈρευνα για την αναγνωρισιμότητα της έννοιας κυκλική οικονομία και εντοπισμός των πιθανών εμποδίων στη μετάβαση σε αυτή”(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ : Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2024-02-01)
;Ιακώβου, Κάτια ;Παπαγεωργίου, Γεώργιος Ν.Ευσταθιάδης, ΑνδρέαςΟι οικονομίες και οι κοινωνίες ανά τον κόσμο αναζητούν να γίνουν πιο βιώσιμες, αυτόνομες και συντονισμένες με το ζήτημα των περιβαλλοντικών πόρων. Η αρχή της κυκλικής οικονομίας αποτελεί θεμέλιο γι’ αυτή τη νέα μορφή οικονομίας και κοινωνίας που αναζητείται. Η τοπική αρχή του Στροβόλου στοχεύει στην απόκτηση αυτής της νέας μορφής οικονομίας και κοινωνίας, με σκοπό να καταφέρει να προσφέρει στο κοινό της, κατοίκους και εργαζόμενους, μια πιο βιώσιμη, αυτόνομη και φιλική προς το περιβάλλον κοινωνία. Η παρούσα διπλωματική εργασία παρέχει πληροφορίες και κατευθύνσεις στην τοπική αρχή Στροβόλου, αναφορικά με τις γνώσεις του κοινού της γύρω από την κυκλική οικονομία αλλά και τα εμπόδια που δυσκολεύουν την ομαλή μετάβαση της τοπικής αρχής στην κυκλική οικονομία. Αυτά, βοηθούν την τοπική αρχή να διαμορφώσει ανάλογα την ενημέρωση/πληροφόρηση που απαιτείται να παρέχει στο κοινό της, για να μπορέσει να επιτύχει το στόχο της. Το σύγγραμμα χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες: α) τη βιβλιογραφική ανασκόπηση γύρω από την κυκλική οικονομία σε επιστημονικά δημοσιευμένα άρθρα, για το πως αντιλαμβάνεται ο κόσμος γενικότερα την έννοια και την εφαρμογή της, αλλά και του ποια θεωρούνται ως εμπόδια στη μετάβαση στην κυκλική οικονομία, και β) διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας στο κοινό του Στροβόλου, όσον αφορά την έννοια και τα οφέλη της κυκλικής οικονομίας όπως τα αντιλαμβάνεται το κοινό, αλλά και τα πιθανά εμπόδια στη μετάβαση σε αυτή. Το κοινό του Στροβόλου φαίνεται να αναγνωρίζει τον όρο και την έννοια της κυκλικής οικονομίας σε υψηλό βαθμό. Μεγάλο ποσοστό του κοινού παρουσιάζει επίσης υψηλό βαθμό προθυμίας σε ότι αφορά τις ενέργειες για συμμετοχή στη μετάβαση στην κυκλική οικονομία. Παράλληλα, εντοπίζονται κάποια εμπόδια που δυσχεραίνουν την ομαλή μετάβαση στην κυκλική οικονομία στο Στρόβολο, τα οποία πιστεύεται ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με τον κατάλληλο σχεδιασμό της ενημέρωσης/ πληροφόρησης που θα παρέχει η τοπική αρχή στο κοινό της. Η εργασία πιστεύεται ότι συμβάλλει σημαντικά στην όλη προσπάθεια της τοπικής αρχής Στροβόλου για ομαλή μετάβαση στην κυκλική οικονομία, και αναμένεται να αποτελέσει τη βάση στην οποία θα κινηθούν και άλλες τοπικές αρχές, και όχι μόνο, της Κύπρου, στην προσπάθεια τους να μεταβούν ομαλά στην κυκλική οικονομία - PublicationΟ ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στις επιχειρήσεις(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ : Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2024-04-11)
;Παπαδόπουλος, ΔημήτριοςΕυσταθιάδης, ΑνδρέαςΣτον πλανήτη αυτόν που ζούμε τη Γη, για το σύμπαν είναι ελάχιστη. Όμως, μέσα σε αυτόν τον πλανήτη που σφύζει από ζωή, ο άνθρωπος επέλεξε να δημιουργήσει φιλοσοφία και ηθική και παιδεία και νόμους για να μπορέσει να ζήσει αρμονικά με τους συνανθρώπους του αλλά και για να κυριαρχήσει. Στην εποχή μας πια, οι επιχειρήσεις αποτελούν το επίκεντρο των δραστηριοτήτων των ανθρώπων. Ο ρυθμός που εξελίχθησαν οι επιχειρήσεις στην εποχή μας είναι ραγδαίος, για αυτό τον λόγο δεν έχουν δημιουργηθεί οι διαδικασίες λειτουργίας, ελέγχου αλλά και συνολικής συμπεριφοράς ώστε να δίδεται η εγγύηση ότι ο επιχειρηματικός μηχανισμός δεν θα δικτατορεύσει τον πλανήτη αλλά θα καθορίσει γνώμονες ουσιαστικής πνευματικής εξέλιξης και συναισθηματικής ισορροπίας του ατόμου σε έναν κόσμο ειρηνικό και σεβάσμιο του περιβάλλοντός του. Αυτή η διπλωματική είναι μία προσπάθεια έκφρασης της αντικειμενικότητας των πραγμάτων που σχετίζεται με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Εταιρική Διακυβέρνηση. Ένας όρος στενά συνδεδεμένος με αυτόν της ΕΚΕ είναι η έννοια της επιχειρηματικής ηθικής. Ο όρος επιχειρηματική ηθική δεν θα πρέπει να αποτελεί στις μέρες μας σχήμα οξύμωρο καθώς δεν είναι δύο λέξεις παράλληλες αλλά λέξεις που θα πρέπει να τέμνονται σε κοινό σημείο τομής. Επίσης ηθική και νόμος είναι παράλληλα πλαίσια θα ισχυριστούν κάποιοι. Σκεφθείτε το ηθικό και το νομικό πλαίσιο σαν δύο κύκλους. Οι κύκλοι αυτοί σχεδόν συμπίπτουν ο ένας με τον άλλο, αλλά δεν είναι των ιδίων διαστάσεων. Υπάρχουν μερικές περιπτώσεις όπου το νομικό πλαίσιο εξελίσσεται, νομοθετεί, δημιουργεί νέες ανάγκες, για τις οποίες δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμη ηθικοί κανόνες. Έτσι, η διπλωματική αυτή χωρίζεται σε κεφάλαια, όχι γιατί θέλουμε να τα διαχωρίσουμε αλλά για να γεφυρώσουμε τις έννοιες μεταξύ τους. Αρχικά ξεκινώ με μια εισαγωγή για το θέμα μου και στη συνέχεια στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται εμπεριστατωμένη ανάλυση για την εννοια της ΕΚΕ. Το τρίτο και το τέταρτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην έρευνα με ερωτηματολόγιο που διαξεύχθηκε και τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας αλλά και ολόκληρης της διπλωματικής. - Publication"Βιώσιμος Τουρισμός - Το μέλλον των ελληνικών νησιών"(Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων : Τμήμα Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ : Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2024-04-09)Δηλάρης, Νικόλαος